2025 yılında satışa sunulacak tamamen elektrikli Mercedes-Benz CLA, oldukça iddialı bir teknik altyapı üzerine kuruluyor.
Şirketin hesabına göre bataryası tamamen dolu elektrikli Mercedes-Benz CLA, 20 dakikalık yüksek hızlı şarj molasıyla beraber 1.300 km civarında bir toplam menzil sunabilecek. Uygun şarj istasyonlarında 10 dakikada 300 km yol gidebilecek kadar enerji depolayabilen (320 kW’a kadar hızlı şarj desteğiyle) araç, en büyük batarya paketi (85 kWh) ile en ideal koşullarda 750 km civarında bir tek menzile sahip olacak. Yeni Mercedes-Benz CLA, kısa süre önce tamamen elektrikli versiyonuyla Porsche Taycan’a ait olan bir rekoru kırmasıyla ses getirmişti. Şirket aracın yeteneklerini kanıtlamak için bir CLA prototipini güney İtalya’daki Nardo test pistine götürdü ve burada 24 saatte 3.716 km yol kat ederek, Porsche tarafından 2019’da kırılan rekoru 291 km ile geçti. Testte Nardo’nun 12,5 km uzunluğundaki oval bölümü kullanıldı ve turda saatte ortalama 153 km/s hıza çıkan elektrikli CLA’nın 40 kez şarj edilmesi (her şarj yaklaşık 10 dakika sürmüş) gerekti.
Yeni paylaşılan bilgilere göre 12kWh/100km gibi son derece yüksek bir verimlilik hedefiyle hazırlanan elektrikli CLA, şirket içinde geliştirilen yeni jenerasyon Electric Drive Unit 2.0 ile geliyor. Arka aksa yerleştirilen bu yeni motor ünitesi tek olarak 268 beygir güç üretiyor. Aracın aynı zamanda öne yerleştirilen 107 beygirlik ikinci elektrik motoruyla beraber “4Matic” dört tekerden çekiş sunan bir versiyonu da hazırlanıyor. İki vitesli bir şanzıman ile yüksek ve düşük hızlarda verimli sürüş sunacak elektrikli CLA, 800 volt teknolojisine ve 320 kW’a kadar DC hızlı şarj özelliğine de sahip. Son açıklamalara göre soğuk havalarda daha fazla verim elde etmek adına elektrikli CLA’da kabini ısıtmak üzere motordan ve batarya paketinden ısı çekebilen bir ısı pompası da kullanılacak. Mercedes, CLA’nın farklı kimyalara sahip iki farklı batarya seçeneğiyle (85 kWh NMC ve 58kWh LFP), donatılacağını söylüyor.