ZAMAN KARMAŞASI
Oyunun Batman’in başlangıç yıllarını anlatıyor olması sebebiyle oynanışı etkileyen unsurları da bulunuyor. Örneğin neyle karşılaşacağını henüz tam olarak kestiremeyen Bruce Wayne’in daha ağır ve zırh seviyesi yüksek bir kostüm tercih ettiğini görüyoruz. Bu tarz ufak detaylar yapımcı ekibin konuya önem verdiğini gösteriyor ancak öyle hatalı noktalar var ki bu detaylar birden tepetaklak oluyor. Örneğin dövüş yetenekleri henüz yolun başında olan ve üzerindeki ağır kostüm nedeniyle hareket kabiliyeti daha kısıtlı olması beklenen Batman, ilk iki oyundan çok daha akıcı ve etkili bir dövüş sistemiyle karşımıza çıkıyor.
Arkham serisinin imrenilen dövüş mekaniği her ne kadar muazzam olsa da ufak kusurları da yok değildi. Örneğin iki düşman arası yumruk mesafesi bazen komik derecede uzak olmasına rağmen çok normalmiş gibi karşımıza çıkabiliyordu. WB Montreal, bu sistemi kusurları da dahil olmak üzere olduğu gibi oyununa entegre etmiş ve bu birazcık eğreti durmuş maalesef. Dövüş yeteneklerinin gelişmesi bir yana, teknik ekipman anlamında da daha zengin bir envantere sahip olmamız başka bir ironik durum. Arkham Asylum ve City’den önceki bir zaman dilimini anlatan bir oyunda, bu iki oyunda da yer almayan ekipmanları kullanmak tam anlamıyla amatörce bir hata.
HİÇBİR ŞEY KAÇMAZ
Bu tarz inandırıcılığı etkileyen hatalarına rağmen Arkham Origins pek çok noktada işini doğru yaparak kusurlarını gizlemeyi başarıyor. Önceki oyunlara göre daha iyi yaptığı işler de yok değil üstelik. Örneğin bazı durumlarda imdadımıza yetişen “Detective Vision” özelliği, bu oyunla birlikte tam da olması gerektiği gibi bir yapıya kavuşmuş. Artık olay mahallini incelerken sanal bir suç görüntüsü yaratıyoruz ve burada olayı ileri geri sararak detayları yakalamaya çalışıyoruz.
Nasıl ki yukarıda bahsettiğimiz konular zaman akışında bozukluklara sebep oluyorsa, detektif modu da bir o kadar cuk oturuyor. Gördüğü tek bir delille olayı beyninde çözen süper detektif Batman’e giden yolda, bu tarz destek ögelerine ihtiyaç duyması oldukça anlaşılabilir bir durum. Fakat önceki oyunlardan farklılaştığı noktalara değineceksek en büyük atılımın online özelliğinin eklenmesi ile yapıldığını söylememiz gerekli. Açık konuşmak gerekirse, iki kötü (Joker ve Bane) ve bir iyi (Batman) ekibinden oluşan üç takımın mücadelesini konu alan multiplayer özelliğinin çok radikal bir gelişim olduğunu söylemek güç. Sırf eklemiş olmak için eklendiği her halinden belli oluyor.
DAHA İYİSİNİ GÖRDÜK
Görsel ve ses ögelerine fazla değinmek istemedik çünkü önceki oyunlardan çok da farklı bir yapıda değil. Sadece Batman ve Joker’i seslendiren kişilerin değiştiğini ancak ortaya koyulan işin yine de başarılı olduğunu belirtelim. Batman: Arkham Origins, serinin zaman diliminde olduğu gibi kalitesinde de bir adım geriye giden ama yine de oldukça kaliteli bir yapım olarak karşımızda duruyor.
► GİRİŞ
► KELLE AVCILIĞI
► ZAMAN KARMAŞASI
► DETAYLAR
► PUANLAMA