Savaş hiç olmadığı kadar gerçek Battlefield 3’ün hala delicesine oynandığı bu günlerde dördüncü oyunun sağlayacağı gelişim soru işaretleri taşıyordu. İyi bir oyun olacağından emindik ancak çıtayı daha ne kadar yukarı taşıyabilirlerdi ki? Sorunun cevabını tahmin bile edemezsiniz Battlefield ilginç bir oyun, oldukça ilginç hatta. Bir oyunun senaryo kısmı ile multiplayer kısmı arasında bu kadar mı büyük bir fark olur! Oyunu Ömer Üründül inceliyor olsa muhtemelen; “Bloklar arası mesafe çok geniş” ifadesini rahatlıkla kullanırdı. İnceleme içerisinde iki kısma da eşit oranda yer vermeye çalışacağız ancak eminiz ki yapımcılar dahi tek kişilik bölümden bahsetmememizi tercih ederlerdi. Yıllardır multiplayer odaklı olarak oyuncuyla buluşmuş bir serinin senaryo yazmak için bu kadar çaba sarf ediyor olmasını anlamak biraz güç. “Yapamıyorsunuz işte, uğraşmayın” demek geliyor insanın içinden ama diyemiyorsunuz maalesef, en çok da o koyuyor. Aslında bu kadar kötümser olmamak lazım, Battlefield 4’ün hikayesi 3 kadar kötü durumda değil. Onun asıl sıkıntısı çok daha farklı noktalarda… Battlefield 4 ► GİRİŞ ► MADALYONUN İKİ YÜZÜ ► ANLIK DEĞİŞİMLER ► DETAYLAR ► PUANLAMA MADALYONUN İKİ YÜZÜ DICE’ın üçüncü oyundan bu yana kaliteli bir tek kişilik oyun deneyimi sunmak gibi bir çabası var. Hali hazırda en büyük rakibi olan Call of Duty’yi online arenada tokatlıyor olması sebebiyle geride kaldığı senaryo alanında da söz sahibi olmak istiyor. Ancak bu iş o kadar kolay değil. Battlefield nasıl ki yılların getirdiği tecrübeler sayesinde bugün bu kadar muazzam bir multiplayer deneyimi sunuyorsa, Call of Duty de aynı sebeplerle senaryosunu milyonlara oynatabiliyor. İnsanların kafa kafaya verip savaş alanında zafer kazanmasını sağlamakla, soluksuz takip edecekleri bir öykü anlatmak arasında çok fark var. Bunların ikisi de ayrı sanatlar ve iki sanatçı da nedense bilmediği sorudan sınava başlamak derdinde. İşin ilginç yanı ise, DICE’ın bu kez gerçekten ilgi çekici bir senaryoyu kaleme alabilmiş olması. Baktığınız zaman anlatılmak istenen hikaye gerçekten ilginç ama ortada bir sorun var; oyun hikayesini bize anlatamıyor. “Dur yahu bunlar bize bir şey söylemeye çalışıyor, dinleyelim bakalım” diyorsunuz ama yok, karşınızda eveleyip geveleyen birisi var. Hiçbir şekilde oyunun havasına giremediğiniz, o atmosferi yaşayamadığınız bir yapısı var Battlefield 4’ün tek kişilik modunun. İnsanı çileden çıkaran asıl konu ise oyuna yapay zeka eklemeyi unutmuş olmaları. Uzmanlaştıkları alan gerçek insanların birbirleriyle kapışması olunca, yapay zekanın nasıl davranması gerektiğini çözememişler. Battlefield gibi bir oyunda şapşal şapşal suratınıza bakan düşman askerlerini görünce gülmeden yapamıyorsunuz. Yok, bu böyle olmayacak. Tek kişilik bölüme daha fazla zaman ayırıp çoklu oyuncu kısmını harcayamayalım en iyisi. Oyunu tamamen kapatıp Battlelog üzerinden multiplayer kısmına dalış yapıyoruz. Eğer Battlefield 3 oynadıysanız karşılaşacağınız yapı size çok aşina gelecek. DICE muhtemelen sabah akşam oyunu oynayarak alışkanlık edinmiş oyuncuların yeniden bir alışma sürecine girmesini istememiş ve aynı arayüzle yoluna devam etme kararı almış. Elinize silahınızı alıp savaşa girdiğinizde ise yenilikler kendini göstermeye başlıyor. Öncelikle oyunda yer alan 10 haritanın tamamı yeni! Eski ve sevilen haritaları tercih etmemelerinin en temel sebebi ise muhtemelen “Levolution” dedikleri sistemden kaynaklanıyor. Levolution, maçlar sırasında gerçekleştireceğiniz belirli eylemler sonucu oyun alanını tamamen değiştiren patlamalardan, yıkımlardan ve karmaşadan oluşuyor. Tanıtım videolarında gördüğünüz yıkılan devasa gökdelen tam da bu kısma dahil oluyor. Bu sistem, kusursuz işleyen Battlefield 3 deneyimini dahi bir adım öteye taşımayı başarıyor. Tamamen önceden belirlenmiş planlamalarla hareket edilen Battlefield gibi bir oyunda, bir anda tüm oyun alanını etkileyen bu denli bir değişim hem planları bozuyor hem de oyunun gidişatını tepetaklak değiştirebiliyor. Emin olun kazandım derken oyun verdiğiniz çok fazla an yaşayacaksınız. Bu değişimlerin ne zaman olacağını ön görebilir ve değişim sonrası elde edilecek kazanımları doğru kullanabilirseniz Battlefield 4’ün kralı olabilirsiniz rahatlıkla. Battlefield 4 ► GİRİŞ ► MADALYONUN İKİ YÜZÜ ► ANLIK DEĞİŞİMLER ► DETAYLAR ► PUANLAMA ANLIK DEĞİŞİMLER Oyunda yer alan haritalar yine kusursuz. Elbette çok az tercih edilen haritalar yine olacaktır ama özellikle Siege of Shanghai, Flood Zone ve Operation Locker haritalarını denemenizi öneriyoruz. Bu haritaları destekleyen sekiz de oyun modumuz bulunmakta. Haritadaki belirli noktaları ele geçirip savunmaya çalıştığımız Conquest modu aynen yerini korumakta. Team Deathmatch ve Rush gibi modları da zaten biliyoruz. Battlefield 4 ile gelen ve oldukça eğlenceli görünen yeni mod ise Obliteration. Kendi halinde duran bir bombayı ele geçirmeye çalışan iki takımın, ele geçirdikleri bombayı rakip bölgesine götürüp patlatmaya çalışmasını temel alıyor Obliteration. Özellikle bomba ele geçirilmemiş durumdayken herkesin hunharca belirli bir noktaya saldırması eğlence seviyesini yukarı taşıyor. Battlefield ruhuna biraz aykırı kaçsa da yine de oyun içinde böyle seçeneklerin bulunması bizce önemli. Oyunda yer alan haritaların tamamının ise bu modlara uygun şekilde tasarlandığını belirtelim. Daha küçük oyun alanı gerektiren modlarda haritanın sadece belirli bir bölümü kullanılarak gereksiz zaman kaybından kaçınılmış ve çok da iyi olmuş. İlerleyen zamanla birlikte eski haritaların da dahil edilmesiyle oyun en üst seviyesine ulaşacaktır. KOMUTANIN KADAR KONUŞ Oyunda yer alan sınıflarda ise bir değişikliğe gidilmemiş. Assault, Support, Recon ve Engineer sınıfları alıştığımız şekilde yerlerini almış. Bu sınıfları oyunu az çok oynamış herkes bildiğinden tekrar açıklamayacağız ancak şunu söylemeliyiz ki, takım içindeki sınıf dağılımının dengesi hiç olmadığı kadar kritik bir durumda. Tamamen takım oyunu odaklı bir temele sahip olan bu oyunda eğer bir sınıf görevini layığı ile yerine getirmezse kazanmanız mümkün olmuyor. Ekip ruhuna sahip olmayan kişilerin dizginlenebilmesi için gereken dokunuş ise Commander modu ile sağlanmış. Battlefield 2142’den hatırlayacağımız bu mod ile oyunculardan biri kumandan olarak savaşa dahil oluyor. Haritayı yukarıdan görebilen kumandan, ekiplerin nereye hareket etmesi gerektiğini, savunma hattının nasıl çizileceğini ve yukarıdan gelecek destek atışlarının zamanını belirleyebiliyor. Eğer savaş sırasında başarılı bir kumandana sahipseniz kazanma şansınız fazlasıyla artacaktır. Ancak bunun sağlanması için gerekli olan en temel unsur da takımdaki herkesin verilen emirlere uygun hareket etmesinde yatıyor. GÖZLERİNİZE İNANAMAYACAKSINIZ Anlatacak o kadar çok şey var ki, grafik ve seslerden bahsedemedik bile. Şu kadarını söyleyelim, piyasada şu an Battlefield 4’ten daha iyi grafiklere ve ses efektlerine sahip bir oyun yok! Özellikle patlama sahnelerinde çatışmayı bırakıp, yaşananları seyretmemek için çelik gibi bir dirence ihtiyacınız olacak. “Senaryo benim için önemli değil, bana multiplayer lazım” diyorsanız, Battlefield 4 sizin için bugüne dek yapılmış en iyi eser konumunda. Battlefield 4 ► GİRİŞ ► MADALYONUN İKİ YÜZÜ ► ANLIK DEĞİŞİMLER ► DETAYLAR ► PUANLAMA Oyunda yer alan yıkım sahneleri şaka seviyesinde. Dalıp gitmemeye gayret gösterin. Uçaklar artık direkt olarak havada başlıyor. Rakip takımın uçağını kolayca ele geçirmeye son. Kumandan moduyla bütün harita elinizin altında. Eğer savaş alanını doğru okuyabilirseniz, tek başınıza zaferi getirebilirsiniz. Nasıl yapmışlar bilmiyoruz ama buna benzer ışıklandırmaları daha önce hiçbir oyunda görmemiştik. Battlefield 4 ► GİRİŞ ► MADALYONUN İKİ YÜZÜ ► ANLIK DEĞİŞİMLER ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -9PUAN- GRAFİK -10PUAN- EĞLENCE -10PUAN- SES – MÜZİK -9PUAN- 9,5 YAPIMCI - DAĞITICI • DICE • EA PLATFORM • PC, PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE Battlefield 4 ► GİRİŞ ► MADALYONUN İKİ YÜZÜ ► ANLIK DEĞİŞİMLER ► DETAYLAR ► PUANLAMA