Bugün gelen haberlere göre bazı YouTube yöneticileri, çok öne çıkardıkları “Shorts” için endişe duymaya başladı.
TikTok‘un inanılmaz yükselişi sonrasında doğan Instagram’daki Reels benzeri dikey YouTube video formatı Shorts, sürekli olarak geliştiriliyor ve kullanım oranı da artıyor. İşte bu durum bazı YouTube yöneticilerinde endişe oluşturuyor çünkü bunun uzun vadede normal videoları ciddi şekilde baltalayacağından korkuluyor. Financial Times’a göre üst düzey YouTube çalışanları şirket içinde düzenlenen son toplantılarda, platforma daha fazla gelir getiren uzun / normal videoların yok olma riskini masaya taşıdı. Şirket içi veriler söylendiği kadarıyla artık daha az uzun formatlı video hazırladığını gösteriyor ve bu şirketin geleceği için iyi bulunmuyor. Uzun videolardan daha fazla gelir elde eden çünkü daha çok reklam gösterebilen şirket, bu aralar gelir zararına uğradığı için reklam engelleyicileri ciddi şekilde bitirmek adına da çalışmalar yapıyor. Shorts için bundan önce ise önemli bir güvenlik önlemi gündeme gelmişti. Kullanım artmasıyla beraber altyapıdaki spam / zararlı bağlantı paylaşımı da artıyor, bu yüzden atılmış bir adım bulunuyor. 31 Ağustos itibariyle YouTube, kullanıcıların kötü amaçlı yazılımlara, kimlik avı dolandırıcılıklarına ve dolandırıcılıkla ilgili diğer zararlı içeriklere maruz kalmasını önlemek için Shorts yorumları, açıklamaları ve dikey canlı yayınlardaki bağlantıları tıklanamaz hale getirdi.