Müzik dinleme denildiği zaman akla gelen ilk isim olan Spotify, otomobiller için tasarlanan “araba görünümü” sistemini emekliye ayırıyor.
Şu an için halen kullanımda olan (Sadece iOS için Android kalktı) Spotify araba görünümü, girilen otomobilin Bluetooth’una bağlandığında otomatik olarak açılıyor (İstenirse kapatılabiliyor) ve kişilere büyük simgeler ile rahat bir müzik kontrolü getiriyordu. Birçok sürücünün aktif olarak tercih ettiği imkân, 2019 yılından bu yana kullanımda yer alıyordu.
Peki şimdi ne olacak? Firma araba görünümünün yerine henüz bir yenisini getirmiyor. Ancak şirket süreçte yeni testler yapıldığını ve “araba görünümü” yerine sürücülere özel yeni kontrol sistemlerinin geliştirildiğini aktarıyor.
Araba görünümü imkanının iOS uygulamasından ne zaman kaldırılacağı ise henüz bilinmiyor. Bu duruma kullanıcıların tepkisi ise sürpriz olmayacağı üzere pek iyi olmadı. Özelliği aktif olarak kullanan birçok kişi, durum nedeniyle firmanın forumlarında onlarca mesaj gönderdi, durumu protesto etti.
Spotify’ın otomobiller için 80 dolarlık “Car Thing” isimli otomobil içinde kullanıma özel bir cihaz sattığını ancak bu ürünün halen sadece ABD’de olduğunu belirtelim.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Spotify en son TikTok ilhamlı yeni bir özellik ile gündeme gelmişti
Kullanıcı sayısından anlaşılabileceği üzere TikTok, büyük bir başarı örneği olarak karşımızda duruyor. TikTok’u ulaştığı seviyeyle başa çıkabilmek adına Instagram’ın ya da YouTube’un neler yaptığını ve neler yapmaya çalıştıklarını hepimiz görüyoruz.
Ancak TikTok’un başarısı sadece YouTube’u, Netflix’i ya da Instagram’ı etkilemiyor. Yeni dönemden ortaya çıktığı kadarıyla Spotify da pay almak istiyor. İşte bunun için firma uygulamasında dikey videolar göstermeyi test ediyor.
Firma burada mobil uygulamasının alt menüsüne “Discover” isimli bir keşif butonu koymanın planlarını yapıyor. Bu butonun açtığı sayfada ise kişilerin karşısına dikey formatta, TikTok içerikleri gibi hızlı olarak tüketebilecekleri müzik videolarının çıkacağı aktarılıyor.