Beklemeye değecek mi? 2019 Nissan Micra ön incelemesi

12 Kasım 2019 21:30

Türkiye lansmanı Bordum’da yapılan 2019 Nissan Micra ile olan ilk tanışmamız, geride 120 kilometrelik sürüş ve altı çizilecek ilk parçaları bıraktı.

Beşinci nesil Nissan Micra, 2016 yılı Paris Otomobil Fuarı‘ndaki tanıtımının ardından kademeli olarak 2017 ile birlikte kullanıcılarla buluşmaya başladı. Türkiye’deki kullanıcılar içinse bu otomobili sokaklarda görmek için aradan geçen iki yıllık gibi zamanın geçmesi gerekti. Geride bıraktığımız gün Bodrum’da düzenlenen ve bizim de katıldığımız etkinlikle birlikte fiyatlarını öğrenme fırsatına eriştiğimiz 2019 Nissan Micra, lansmana özel olarak liste fiyatlarına oranla bir hayli uygun etikete sahip. Tabi ki rakiplerle kıyaslama yaptığımızda genel fiyatların nispeten daha yüksek olduğunu da söyleyebiliriz. Eğer bir Micra satın almayı düşünüyorsanız hurda teşviğinin de devreye gireceği lansman kampanyasını ciddi şekilde düşünmenizi önerdiğimizi ilk adımdan söyleyelim. Bodrum’daki toplantının ardından yeni Micra ile yaklaşık 120 kilometreyi bulan bir ilk tanışma fırsatına eriştik. Özellikle bazı dinamikleri hakkında bize net fikirler veren bu buluşmayı satır başlarıyla ön inceleme üzerinden ele almak oldukça kolay oldu.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tasarım – Donanım

Beşinci nesil Micra geride bıraktığımız jenerasyonuyla çok net bir şekilde karakter farkını beraberinde getirdi. Nissan’ın tam elektrikli modeli Leaf‘ten “ödünç aldığı” bu tasarımın aracı sportiflik noktasında bambaşka bir seviyeye getirdiği aşikar. Micra üzerindeki “kadın otomobili” algısının da bu yeni dinamiklerle birlikte değişeceğini de artık söylemekte herhangi bir sorun görmüyoruz. Ailenin diğer üyelerinde gördüğümüz V formlu ızgaranın kaputun son noktasına kadar taşınması, ışıklandırma grubu, profilden bakıldığında çok net görünen inişli çıkışlı çizgiler ve gizlenmiş arka kapı kolları tüm bu genel resimde kullanıcıların hoşuna gidecekler arasında. Micra’nın ülkemizde LED far seçeneğiyle satışa sunulmayacak olmasıysa günümüz şartlarını ve rakiplerini düşündüğümüzde eksiler kısmında değerlendiriliyor.


Aracın kapılarını açıp içerisine girdiğimizde görüntü olarak fevkalade tatmin edici bir ilk izlenim sizleri bekliyor. Lakin buradaki cümlede “görüntü olarak” kısmını özellikle altını çizmek istiyoruz. Sportif direksiyon simidi, konsolda ve kapı içlerinde nispeten deri niteliği taşıyan kaplamalar, 7 inçlik multimedya ekranı ve vites çevresindeki genel kurulum aslında gayet tatmin edici bir hissiyat uyandırıyor. Direksiyonun arkasında yer alan renkli bilgi ekranı ve multimedya ekran ise Qashqai ve diğer isimlerden tanıdık çizgide. Özellikle multimedya ekran konusu ise günümüz standartlarında Micra’ya yakışmayan bir geri bildirim veriyor. Grafiklerini ve menüler arası geçişlerin hızını çok yeterli bulmadığımızı söyleyebiliriz. Bunun dışında kokpit bölümünde gri, bordo ve turuncu olmak üzere 3 farklı rengin tercih edilebiliyor olmasıysa çeşitlilik bakımından tatmin edici.


Micra’nın arka koltuklarına oturduğumuzda iki kişilik yolcunun seyahat şartları için nispeten yeterli olduğunu söyleyebiliriz. Diz mesafesi bu noktada sınırlarda gezinirken baş mesafesi, dış tasarımdaki sportifliğin bir götürüsü olarak özellikle 1,80 metre üzerindeki kişiler için rahatsız edici olabilir. 2019 Nissan Micra için bagaj hacmi ise 300 litre olarak karşımıza çıkıyor. Bu değerin Ford Fiesta’da 292 litre ve Hyundai i20’de 301 litre dolaylarında olduğunu hatırlayabiliriz. Micra’nın markaların ortaklığından ötürü kuzeni olarak nitelendirebileceğimiz yeni Clio ise 391 litre ile sınıfının en büyük bagaj hacmine ulaşan model olarak listenin başını çekiyor.

Sürüşten ilk notlar

Micra’nın kaputunun altında Türkiye pazarı için sadece benzinli motor seçeneğini göreceğiz. 1.0 litrelik bu motorun manuel ve otomatik versiyonların her ikisinde de 100 beygirle hizmet ettiğini görüyoruz. Lakin işin tork kısmında bu durum biraz daha farklılaşmış durumda. Micra’nın manuel vitesini alanlar beraberinde 160 Nm tork değeri elde ederken, CVT şanzımanla birlikte 16 Nm’lik bir kayıp göze çarpıyor ve rakam 144 Nm‘ye geriliyor. Micra’nın performans verileriyse 0’dan 100’e 10,9 saniyede çıkıldığının ve maksimumda 177 km/s (otomatikte) hıza erişilebildiğini gösteriyor.

Bize 120 kilometre boyunca eşlik eden otomatik şanzımanlı Micra, sürüş keyfi olarak fena sayılmayacak bir izlenimle aklımızda yer edindi. İlk başta lastik basınçlarının normalden biraz fazla olmasından ötürü aşırı sertlik hissetsek de, yaptığımı müdehalenin ardından bu alandaki geri tepkimeler daha kabul edilebilir hal aldı. Nitekim motor da toplamda 1.070 kilogram ağırlığında olan bu otomobille kolaylıkla baş edebiliyor. Araçta dört kişi olduğumuz zamanlarda bile çekiş konusunda rahatsız edici bir durum yaşamadığımızı da söyleyebiliriz. CVT şanzıman konusunda yapılan iyileştirmeler de eskisini deneyimleyenler için hissedilir olacak gibi. Son olarak fabrika verisi olarak 4,7 litre/100km olarak paylaşılan ortalama tüketimin, bizim 120 kilometrelik testimizde 7,5 ile 8 litre aralığında gezdiğini belirtmeden geçmeyelim. İnişli çıkışlı yollarda yakalanan bu değeri aslında şehir içi dur-kalk bazlı olarak değerlendirme de yapabiliriz. Yine de nihai sonuç aracı detaylı test ettiğimizde ortaya çıkacak.


Son olarak Nissan’ın araç üzerinde özellikle öne çıkarttığı teknolojik yenilikler üzerindeki ilk deneyimlerimizi de sizlerle paylaşalım. Listede; Akıllı şerit asistanı, akıllı çarpılma önleme, akıllı çevre görüşü, trafik işaretleri algılama, kör nokta uyarı sistemi, akıllı şerit takip sistemi, sürücü ön koltuk başlığına entegre Bose hoparlörler, anahtarsız giriş ve çalıştırma gibi özellikler ilk andan itibaren heyecan yaratıyor. Bizim bu noktada öne çıkaracağımız ise şerit takip ve uyarı asistanı olacak. Sürüş sırasında olası şeritten çıkmaları direksiyonu titreterek çok düzenli bir şekilde sürücüye ileten bu sistem, direksiyona müdehale etmek yerine aracın fren sistemini kullanarak tekrar şeride girilmesine yardımcı oluyor. Bu, uyarılardan tedirgin olan bazı kullanıcıların hoşuna gidecek ince düşünülmüş bir detay.

Micra için sunulan bir diğer kayda değer özellik ise tümsek geçişlerindeki havalanma sırasında hissedeceğiniz Akıllı Sürüş Kontrolü. Aslında bu desteği premium otomobillerde kullanılan havalı süspansiyonlara benzetenler çokça karşımıza çıktı. Lakin Nissan mühendisleri burada süspansiyonlardan ziyade, tümseklerden geçerken sarsıntıyı önlemek için freni otomatik olarak devreye sokmayı ve anlık tork iletimini kontrol altına almayı bir araya getirerek oluşturmuş. Bu özelliği de ilk anda anlamak her ne kadar zor olsa da, uzun vadeli sürüşler için bize umut vermeyi başardı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Son olarak sürücü koltuğunun başlığına dahil edilen Bose hoparlör deneyiminden de bahsedelim. Nissan burada aracı farklı kılmak adına değişik bir yola girmeyi tercih etmiş. Maliyetler gözetilerek yolcu koltuğuna dahil edilmediği açıklanan bu ek hoparlörlerin sürücü kadar arka bölümdeki yolcular tarafından farkını hissedilebileceğini söyleyebiliriz. Genel akustik içerisinde fena bir deneyim sunmasa da “çok gerekli mi?” sorusu da yer yer akıllara geliyor. Bizce bu dokunuş yerine aracın multimedya sistem yazılımının ileriye taşınması daha kayda değer bir dokunuş olabilirdi. Neyse ki oradaki kurtarıcımız da Apple CarPlay ve Android Auto desteği olacak. Önümüzdeki günlerde derinlemesine konuğumuz olacak 2019 Nissan Micra için açıklanan fiyatları da aşağıdan tekrar gözden geçirebilirsiniz.

Visia
Manuel şanzıman – Liste fiyatı 118.700 TL – Lansman özel fiyatı 108.900 TL
Otomatik şanzıman – Liste fiyatı 128.200 TL – Lansman özel fiyatı 118.900 TL

Tekna
Otomatik şanzıman – Liste fiyatı 136.700 TL – Lansman özel fiyatı 125.900 TL

Platinium
Otomatik şanzıman – Liste fiyatı 148.100 TL – Lansman özel fiyatı 139.900 TL

Platinium Premium
Otomatik şanzıman – Liste fiyatı 154.900 TL – Lansman özel fiyatı 149.500 TL

İlgili video

Nissan Micra tanıtımı

Paylaş