Türkiye lansmanı Bordum’da yapılan 2019 Nissan Micra ile olan ilk tanışmamız, geride 120 kilometrelik sürüş ve altı çizilecek ilk parçaları bıraktı.
Beşinci nesil Nissan Micra, 2016 yılı Paris Otomobil Fuarı‘ndaki tanıtımının ardından kademeli olarak 2017 ile birlikte kullanıcılarla buluşmaya başladı. Türkiye’deki kullanıcılar içinse bu otomobili sokaklarda görmek için aradan geçen iki yıllık gibi zamanın geçmesi gerekti. Geride bıraktığımız gün Bodrum’da düzenlenen ve bizim de katıldığımız etkinlikle birlikte fiyatlarını öğrenme fırsatına eriştiğimiz 2019 Nissan Micra, lansmana özel olarak liste fiyatlarına oranla bir hayli uygun etikete sahip. Tabi ki rakiplerle kıyaslama yaptığımızda genel fiyatların nispeten daha yüksek olduğunu da söyleyebiliriz. Eğer bir Micra satın almayı düşünüyorsanız hurda teşviğinin de devreye gireceği lansman kampanyasını ciddi şekilde düşünmenizi önerdiğimizi ilk adımdan söyleyelim. Bodrum’daki toplantının ardından yeni Micra ile yaklaşık 120 kilometreyi bulan bir ilk tanışma fırsatına eriştik. Özellikle bazı dinamikleri hakkında bize net fikirler veren bu buluşmayı satır başlarıyla ön inceleme üzerinden ele almak oldukça kolay oldu.
Beşinci nesil Micra geride bıraktığımız jenerasyonuyla çok net bir şekilde karakter farkını beraberinde getirdi. Nissan’ın tam elektrikli modeli Leaf‘ten “ödünç aldığı” bu tasarımın aracı sportiflik noktasında bambaşka bir seviyeye getirdiği aşikar. Micra üzerindeki “kadın otomobili” algısının da bu yeni dinamiklerle birlikte değişeceğini de artık söylemekte herhangi bir sorun görmüyoruz. Ailenin diğer üyelerinde gördüğümüz V formlu ızgaranın kaputun son noktasına kadar taşınması, ışıklandırma grubu, profilden bakıldığında çok net görünen inişli çıkışlı çizgiler ve gizlenmiş arka kapı kolları tüm bu genel resimde kullanıcıların hoşuna gidecekler arasında. Micra’nın ülkemizde LED far seçeneğiyle satışa sunulmayacak olmasıysa günümüz şartlarını ve rakiplerini düşündüğümüzde eksiler kısmında değerlendiriliyor.
Micra’nın kaputunun altında Türkiye pazarı için sadece benzinli motor seçeneğini göreceğiz. 1.0 litrelik bu motorun manuel ve otomatik versiyonların her ikisinde de 100 beygirle hizmet ettiğini görüyoruz. Lakin işin tork kısmında bu durum biraz daha farklılaşmış durumda. Micra’nın manuel vitesini alanlar beraberinde 160 Nm tork değeri elde ederken, CVT şanzımanla birlikte 16 Nm’lik bir kayıp göze çarpıyor ve rakam 144 Nm‘ye geriliyor. Micra’nın performans verileriyse 0’dan 100’e 10,9 saniyede çıkıldığının ve maksimumda 177 km/s (otomatikte) hıza erişilebildiğini gösteriyor.
Bize 120 kilometre boyunca eşlik eden otomatik şanzımanlı Micra, sürüş keyfi olarak fena sayılmayacak bir izlenimle aklımızda yer edindi. İlk başta lastik basınçlarının normalden biraz fazla olmasından ötürü aşırı sertlik hissetsek de, yaptığımı müdehalenin ardından bu alandaki geri tepkimeler daha kabul edilebilir hal aldı. Nitekim motor da toplamda 1.070 kilogram ağırlığında olan bu otomobille kolaylıkla baş edebiliyor. Araçta dört kişi olduğumuz zamanlarda bile çekiş konusunda rahatsız edici bir durum yaşamadığımızı da söyleyebiliriz. CVT şanzıman konusunda yapılan iyileştirmeler de eskisini deneyimleyenler için hissedilir olacak gibi. Son olarak fabrika verisi olarak 4,7 litre/100km olarak paylaşılan ortalama tüketimin, bizim 120 kilometrelik testimizde 7,5 ile 8 litre aralığında gezdiğini belirtmeden geçmeyelim. İnişli çıkışlı yollarda yakalanan bu değeri aslında şehir içi dur-kalk bazlı olarak değerlendirme de yapabiliriz. Yine de nihai sonuç aracı detaylı test ettiğimizde ortaya çıkacak.
Son olarak Nissan’ın araç üzerinde özellikle öne çıkarttığı teknolojik yenilikler üzerindeki ilk deneyimlerimizi de sizlerle paylaşalım. Listede; Akıllı şerit asistanı, akıllı çarpılma önleme, akıllı çevre görüşü, trafik işaretleri algılama, kör nokta uyarı sistemi, akıllı şerit takip sistemi, sürücü ön koltuk başlığına entegre Bose hoparlörler, anahtarsız giriş ve çalıştırma gibi özellikler ilk andan itibaren heyecan yaratıyor. Bizim bu noktada öne çıkaracağımız ise şerit takip ve uyarı asistanı olacak. Sürüş sırasında olası şeritten çıkmaları direksiyonu titreterek çok düzenli bir şekilde sürücüye ileten bu sistem, direksiyona müdehale etmek yerine aracın fren sistemini kullanarak tekrar şeride girilmesine yardımcı oluyor. Bu, uyarılardan tedirgin olan bazı kullanıcıların hoşuna gidecek ince düşünülmüş bir detay.
Micra için sunulan bir diğer kayda değer özellik ise tümsek geçişlerindeki havalanma sırasında hissedeceğiniz Akıllı Sürüş Kontrolü. Aslında bu desteği premium otomobillerde kullanılan havalı süspansiyonlara benzetenler çokça karşımıza çıktı. Lakin Nissan mühendisleri burada süspansiyonlardan ziyade, tümseklerden geçerken sarsıntıyı önlemek için freni otomatik olarak devreye sokmayı ve anlık tork iletimini kontrol altına almayı bir araya getirerek oluşturmuş. Bu özelliği de ilk anda anlamak her ne kadar zor olsa da, uzun vadeli sürüşler için bize umut vermeyi başardı.
Visia
Manuel şanzıman – Liste fiyatı 118.700 TL – Lansman özel fiyatı 108.900 TL
Otomatik şanzıman – Liste fiyatı 128.200 TL – Lansman özel fiyatı 118.900 TL
Tekna
Otomatik şanzıman – Liste fiyatı 136.700 TL – Lansman özel fiyatı 125.900 TL
Platinium
Otomatik şanzıman – Liste fiyatı 148.100 TL – Lansman özel fiyatı 139.900 TL
Platinium Premium
Otomatik şanzıman – Liste fiyatı 154.900 TL – Lansman özel fiyatı 149.500 TL
Nissan Micra tanıtımı