Uzun zamandır masada olan performans odaklı elektrikli otomobil modeli Hyundai IONIQ 5 N, sonunda resmi olarak tanıtıldı.
“Goodwood Festival of Speed” kapsamında tanıtılan araçlar arasına dahil olan Hyundai IONIQ 5 N, isminden de anlaşılabileceği üzere elektrik temelinde yüksek performansı sportif sürüşe odaklanıyor. Firmanın uzun süredir birçok farklı pistte test ettiği araç, Hyundai Türkiye tarafından yapılan açıklamaya göre “Günlük Spor Otomobil” temasıyla hazırlanmış bir seçenek. Ödüllü E-GMP platformu kullanılarak üretilen IONIQ 5 N, standart versiyondan hem dış tasarımda hem de iç mekanda taşıdığı sportif detaylarla farklılaşıyor. Gelişmiş tork geri besleme için de özel olarak ayarlanmış bir N R-MDPS (Motor Tahrikli Servo Direksiyon) sistemi kullanılan araç, öne 166 kW / 226 PS, arkaya ise 282 kW / 383 PS elektrik motoru yerleştiriyor. Sürücüsüne toplamda 448 kW / 609 PS güç sunan IONIQ 5 N, firmaya göre “N Grin Boost” devredeyken 478 kW / 650 PS güç üretiyor ve Hyundai’nin kendi açıklamasına göre 21 bin devir çevirebiliyor. Pil, motor yağı ve akü soğutucusu ile gelişmiş termal yönetim sistemi sunan otomobil, bağımsız radyatörler kullanarak yüksek performanslı kullanımda maksimum soğutma sunuyor.
Araç, Hyundai’nin en güçlü fren sistemini temsil eden N markalı frenlerle dizginleniyor. Dört pistonlu, monoblok kaliperli 400 mm çapındaki ön disklere 360 mm’lik arka diskler eşlik ediyor. Hyundai IONIQ 5 N, entegre N e-shift ve N Active Sound+ aracılığıyla iddialı bir yapay vites değiştirme ve yarış otomobili sesi sunuyor. N e-shift, güç iletimi ve vites değiştirme arasında muazzam bir kontrol sunarken N Active Sound ise sürüş keyfini benzinli motor tınılarıyla artırıyor. “Boost” modunda 0’dan 100 km/s hıza 3,4 saniyede çıkan araç, maksimumda 260 km/s hıza çıkabiliyor. Dikkat çeken elektrikli spor otomobil çıkış ve fiyat detayları daha sonra paylaşılacak.