Son yıllardaki yükselen grafiğini 2022’de de sürdüren Hyundai, yılın ilk altı aylık döneminde rekor seviyeye geldi.
Otomobil dünyasında dengeleri değiştiren rekabet dinamikleri, bazı isimler için gerileme bazıları içinse rekor sonuçları beraberinde getiriyor. Hyundai ise son yıllarda sıkça adının arkasına “başarılı” vurgusunu getirme gereği duyduğumuz markalar arasında. Gerek tasarım dili, gerek elektrikli modelleri gerekse performans odaklı “N” araçlarıyla pek çok farklı alanda öne çıkmayı başaran Güney Koreli üretici, rakamsal olarak da bu adımların karşılığını almaya devam ediyor. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği‘nin son verilerine göre, 2022’nin ilk yarısında Hyundai’nin Avrupa’daki pazar payı geçen yıla göre bir puan artarak yüzde 4,7’ye ulaştı. Marka adına rekor sayılan bu artışla beraber Hyundai toplam olarak 262 binden fazla araç satışına imzasını attı.
Güney Koreli üreticinin Avrupa’daki yüzde 4,7 pazar payına ek olarak, 2022’nin ilk altı ayında İngiltere, İspanya ve Fransa’da da rekorlar kırdığını görüyoruz. İngiltere’de satılan tüm otomobillerin yüzde 5,1’ini Hyundai modelleri oluştururken, geçen yıla göre yüzde 1,7’lik bir gelişme kaydetti. Bu arada İspanya satışları da 2021’e göre 1,8 puan artarak yüzde 7,4’lük bir pazar payına ulaştı. Geçen yılın Ocak-Haziran dönemine göre yüzde 18,8 daha yüksek bir satış gerçekleştiren Hyundai, yılın altı ayında İspanya’da toplam 30.222 adet satış gerçekleştirdi. Fransa da marka için önemli bir pazar anlamına geliyor. Markanın pazar payı geçen yıla göre 0,6 puan artarak yüzde 3,1’e yükseldi.
Markanın Avrupa’daki en güçlü pazarlarından biri olan Türkiye’deki ilk altı aylık sonuçlar ise oldukça tatminkar. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre satışlarını yüzde 49.7 oranında artıran Hyundai, Türkiye’de de toplam 23.805 adet araç satışı gerçekleştirdi. Geçtiğimiz yılın aynı döneminde yüzde 4.9 olan Hyundai’nin Türkiye’deki binek pazar payı, 2022 yılında yüzde 8 olarak belirlendi.
Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 8,8’lik bir artış kaydeden Güney Koreli üretici, sektördeki en geniş sıfır emisyonlu ürün gamına sahip markalardan biri olmasıyla da öne çıkıyor. Elektrifikasyonda liderliğe gözünü diken Hyundai’nin elektrikli modellerdeki satış yüzdesi ise 18. KONA Elektrik modeliyle son 3 yıldır inanılmaz bir hamle gerçekleştiren Hyundai, Eylül ayında Türkiye’de de satışa sunacağı IONIQ 5 modeliyle de iddiasını pekiştiriyor. Güney Koreli marka önümüzdeki yılın başında satışa sunacağı IONIQ 6 modeliyle de elektrifikasyondaki başarısını zirveye taşıyacak.