B segmentinin popüler modellerinden biri olan Ford Fiesta, son zamanlarda otomotiv sektöründe oluşan olumsuz hava sebebi ile beklenmeyen bir karardan nasibi aldı.
Ford Motor Company tarafından ilk olarak 1976 yılında üretilen Ford Fiesta, 9’dan fazla ülkede üretilerek tüm dünyaya satılıyor. B segmentinin başarılı temsilcisi özellikle Avrupa’da başarılı satış grafiklerine sahip. Örneğin İngiltere’de 2019 yılında 77 bin 833 adet Ford Fiesta satıldı. Bu değerler modeli İngiltere’nin en çok satan modeli yapmaya yetmişti. Ancak başarılı satış rakamlarına rağmen modele İngiltere sınırları içinde olan talep azalıyor. İngilizler içten yanmalı motora olan eğilimini değiştiriyor. Avrupa basınında çıkan son haberlere göre, geçtiğimiz senelere göre düşen talepler yüzünden şirket Fiesta üretimi hakkında çarpıcı kararlar alıyor. Ford’un Köln şehrinde bulunan ve 2200 kişiye iş imkanı sağlayan fabrikasında üretim %20 oranında kısılıyor. hafta 5 gün çalışan fabrika bundan böyle yalnızca 4 gün çalışacak. Bahsettiğimiz fabrikada günde 1150 Fiesta üretiyor ve bu araçların üçte biri İngiltere’ye yollanıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Mach-E, Ford Fiesta gibi başarılı satış rakamlarına ulaşabilecek mi?
İngiltere merkezli olarak Avrupa’ya giriş yapacak elektrikli model sürücülerin kullanım alışkanlıklarını değiştirmeye hazırlanıyor. Geçtiğimiz kasım ayında global lansmanı yapılarak tüm dünyanın karşısına çıkarılan Ford Mustang Mach-E, bir süredir sipariş adetlerinin başarılarıyla gündeme geliyor. Jaguar, Audi ve Mercedes gibi birbirinden çetin rakiplerin karşısına çıkan modelinde kabul edilebilir rakamsal verilerle asfalta inmeye hazırlanan modelin en büyük silahı ise versiyon çeşitliliği olacak. Her bütçeye uygun paketlerle satışa sunulacak olan Mach-E için bugün Avrupa merkezli versiyon da İngiltere’deki duyuruyla birlikte resmiyet kazandı. Mart ayında düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı’nda da sahneye çıkarılacak olan Mach-E Avrupa versiyonu bazı farklılıkları da beraberinde getiriyor. Anlayacağınız Ford cephesi için kimi modeller eski popülaritesini kaybederken kimi modeller ise markanın gelecek planında yer almaya hazırlanıyor.