Kısa vadede adından söz ettirecek yeni jenerasyon Korando ile atılım yapmak isteyen Ssangyong, hibrit teknolojisi için kullanıcıların dikkatini çekecek bir birlikteliği planlıyor.
Önümüzdeki iki yıllık süre zarfı içerisinde Volkswagen, Mercedes ve BMW gibi ön sırada koşan markaların sürüklediği bir gündem devam etse de, bir kenara not etmemiz gereken isimler olduğunu da unutmamamız gerekiyor. Kısa vadeli süreç içerisinde önemli bir dönüşüm hazırlığı içerisinde olanlar arasında yer alan Kore merkezli üretici Ssangyong, ana akım markaların pastasından pay kapmak adına çok ciddi hazırlıklar yürütüyor. Son olarak Cenevre Otomobil Fuarı’nda e-SIV adını verdiği bir SUV konseptiyle dikkatleri üzerine çeken şirket, İstanbul Otomobil Fuarı‘nda da canlı olarak da şahit olduğumuz gibi son yıllarda ortaya çok başarılı projeler koyuyor. Konseptlere olan kullanıcı odaklı ilgileri göz önüne aldığımızda, bizim özel bir beklenti içerisinde olduklarımız arasına giren Ssangyong’un ilk elektrikli modeli içinse Korando ön plana çıkmış durumda. Markanın İngiltere sorumlusu Nick Laird‘dan gelen açıklamalar doğrultusunda şekillenmeye başlayan projede önemli detaylar karşımıza çıkıyor.
Geliştirilme aşamasında olan Korando‘nun altyapı ve karakter itibarıyla yepyeni bir jenerasyon üzerinden kullanıcılara sunulacağının altını çizen Laird, aracın önümüzdeki yıl itibarıyla sokaklara çıkacağının da müjdesini verdi. İlk adımda dizel ve benzinli motor opsiyonları üzerinden tercih edilebilecek olan aracın 2020 itibarıyla da tamamen elektrikli üniteyle satışlarına başlanacak. Tasarım karakterinin e-SIV üzerinden şekillendiğini de öğrendiğimiz yeni Korando’nun elektrikli versiyonda en az 450 kilometre menzil kat etmesini beklememiz şu aşamada çok da yanlış olmaz.
Açıklamalarında güç ünitesi kısmında farklı düşünceler içerisinde olduğunu da belirten Laird; “Halihazırda benzinli motorlar üzerinden şekillenen hibrit motor teknolojisinin, dizel motorla da bir araya getirilebileceğini düşünüyorum. Bence bunun için bir boşluk var. Araçlarımızı satın alan kullanıcıların pek çoğu çekiş ve güç kriterlerini ön plana çıkartıyor. Dizel motorun yüksek torklu karakteri ile elektrik motorunun verimliliği burada güzel bir birliktelik sergileyebilir. Bunun gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini ise kullanıcıların ve dünyanın dizel motora olan bakış açısı belirleyecek. Umarım dizel motorun piyasadaki rolü ve yapısı biraz iyileşir. Bunu hak ettiğini düşünüyorum.” diyerek projenin geliştirme aşamasında olduğunu da belirtmekte geri kalmadı. Bu yılın sonuna doğru tekrar gündeme gelebileceğini düşündüğümüz Ssangyong’u sizin de bizim gibi aklınız bir köşesine yerleştirmenizi önerebiliriz. Çünkü gelecek, çok çeşitli rekabetlere işaret etmekte.