Bekleyiş sona erdi; 2019 Peugeot 508 ön incelemesi [İlk Bakış]
Türkiye fiyatlarının açıklanmasıyla birlikte kısa sürede gündeme oturan 2019 Peugeot 508 ile gerçekleştirdiğimiz ilk tanışmadan detaylar sizlerle.
2019 Peugeot 508 geride bıraktığımız gün İstanbul’da düzenlenen özel tanıtım etkinliğiyle Türkiye pazarına “merhaba!” dedi. Yaklaşık 1,5 yıldır beklediğimiz modeli bu yılın son çeyreğiyle birlikte pazara getiren Peugeot’nun bu konuda biraz eleştiri aldığını da yer yer gördük. Türkiye pazarı için fiyat ve donanım detaylarının ilk kez verildiği toplantının ardından çok kısa da olsa merakla beklediğimiz 508’in direksiyonu başına geçme fırsatına eriştik. Fotoğraflarını ilk gördüğümüz andan itibaren pek çok kişi gibi bizi de içine çekmeye başlayan yeni neslin, gerçek dünyada çok daha etkileyici olduğunu ilk bakış olarak sizlerle rahatlıkla söyleyebiliriz. Markanın “kaplan dişi” olarak adlandırdığı ve tampona kadar sarkıtılan LED gündüz farları ve aracın genel karakteri şüphesiz bunda en büyük etken. Dışarıda yarattığı yüksek beklentiyi kokpitinde devam ettireceğini düşündüğümüz yeni 508’in kapılarını aralamayla birlikte bu beklentilerin karşılıksız olmadığını görüyoruz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2019 Peugeot 508 için tasarım ve kokpitteki kilit noktalar
Aslında söz konusu kapıları açmaya gelmişken işin dış tasarım konusundaki birkaç temel noktasını da buraya bağlamakta çok yanlışlık görmüyoruz. Bunun en büyük sebebiyse yeni 508’in eskisine göre kesinlikle bambaşka bir otomobil noktasına getirilmiş olması. “Sıkıcı sedanlara elveda” felsefesinin ilk izleri tamamen çerçevesiz olan kapılar ile başlıyor. Mercedes CLA‘da da en beğendiğimiz noktalardan birisi olan bu tercih, fastback olarak nitelendirebileceğimiz ve bagaja doğru gittikçe sportifleşen arka yapıyla çok keyifli bir uyum sergiliyor. 508 bu tasarımın bir özelliği olan arka camla birlikte yükselen bagaj kapağı özelliğiyle de dikkat çekecek gibi. Arka LED stop tasarımı içinse “aslan pençesinin evrimi” ibaresini kullanmayı tercih ediyoruz. Yine tamamen değiştirilen bu bölüm tasarım konusunda çok başarılı bir reçeteyi önümüze sunuyor.
Direksiyon başında
Peugeot, yeni nesil 508 için karşımıza “What drives you!” sloganıyla çıkıyor. İlk bakışta basit görünen bu ibarenin gerçek anlamı içinse kapıları açıp kokpitle birleşmek şart. “Birleşmek” diyoruz çünkü marka tasarımcıların bu bölümü tamamen sürücü odaklı şekilde tasarladığını ilk andan itibaren iliklerinize kadar hissediyorsunuz. Direksiyon tasarımı ve alçak oturuş pozisyonu ile tansiyonumuzu yavaş yavaş yükseltmeye başlayan kokpitte, multimedya ekranın dahi hafif kavisle sürücüye yönlendirilmiş olması da üzerinde konuşulması gerekenler arasında. BMW E30 3 Serisi‘ni akıllarımıza getirmesiyle yüzümüzde tebessüm yaratan bu genel yapı, ilk bakış için beğendiğimiz malzeme kalitesiyle tamamlanıyor. Merkez ve orta konsolun büyük bir bölümünde kullanılan ahşap hissiyatlı detaylar da sürücülerin hoşuna gidecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Motora can vermeden önce fark ettiğimiz bir diğer nokta da oturma pozisyonu oldu. Bu noktada yeni 508 ile ilgili söyleyebileceğimiz tek şeyse ideal pozisyonu bulma konusunda ayrı bir özen göstermeniz gerektiği. Koltuğu sadece ileri veya geri almak yerine, direksiyon yüksekliği gibi diğer ayarlamaları da dijital sürücü ekranına hakim olmanız için ayrı bir özenle yapmanız gerekiyor. Fastback tasarımının dikiz aynasındaki görüş konusunda herhangi bir sorun hissettirmeyeceğini de söyleyebiliriz. Burada genel çerçeve nispeten biraz daha daralsa da, “kötü” olarak nitelendirilecek kadar bir etki söz konusu değil. Lakin sürücü değil arka tarafta bir yolcu olduğunuzda işlerin aynı şekilde olduğunu söyleyemeyeceğiz. Arka taraftaki baş mesafesi 1,85 metre üzerindeki yolcular için yetersiz kalabilecek olması gözlemlerimiz arasında yer aldı. Bir önceki jenerasyona göre 70 kilogram daha hafif olduğu açıklanan yeni 508’in ebat kısmında ise görünüme paralel değişimler var. Audi A5 Sportback ile hemen hemen aynı ebatlara sahip olan ve uzunluğu 80 milimetre kısaltılarak 4.750 milimetreye çekilen araç 1.403 milimetre yüksekliğe ve 2.793 milimetre aks mesafesine sahip. Bagaj hacmi konusunda 473 litreden 487 litreye terfi ettirilen aracın beklentileri karşılayacağını düşünüyoruz. Önümüzdeki günlerde daha uzun vadeli testiyle de konuğumuz olacak yeni jenerasyonun motor ve performans dinamikleri ilk önceliğimiz olacak. Siz de araçla ilgili düşüncelerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.
İlgili video
Peugeot 508 tanıtım filmi