Tucson ile beliren yeni yüzün pickup sınıfına yansıtılmasıyla doğan Hyundai Santa Cruz, konseptiyle yarattığı heyecanı burada da yakalamayı başardı.
Binek modellerindeki başarılı oluşumla birlikte en iddialı günlerini yaşayan Hyundai, konsept olarak tanıtacağı bir projeden bu kadar ciddi geri dönüş alabileceğini belkide tahmin edemezdi. Güney Koreli üreticinin yaklaşık 5 yıl önce gösterimini yaptığı pickup projesi, bugün kendisine yepyeni bir kulvarda meydan okuma imkanı tanıyor. Uzun süren bekleyişin ve bolca test sürecinin ardından örtülerinden kurtulan Hyundai Santa Cruz, pek çok kişi için beklentileri karşılayacak bir model olacak. İlk kez yeni nesil Tucson ile gördüğümüz yeni yüz tasarımının uygulandığı model, Amerika pazarında Toyota Tacoma, Honda Ridgeline ve Nissan Frontier gibi önemli isimleri karşısında ter dökecek.
Hyundai cephesi Santa Cruz tanıtımında aracın belirli bir pazar araştırması yapılarak özelliklerine karar verildiğinin altını çiziyor. Burada ağırlıklı olarak şehirli macera tutkunlarının kaçamaklarında kendilerine eşlik edecek esnek bir araç fikri ön planda tutuluyor. Özellikleri ve geniş kullamın amaçlarına hizmet edebilmesiyle SUV’den daha yetenekli bir seçenek olarak gösterilen modelin, yeri geldiğinde şehir içinde de konfordan ödün vermeyeceği belirtiliyor. Santa Cruz’ın motor bölümünde iki farklı seçenek kullanıcıları bekliyor olacak. 2,5 litre hacimli bu motor atmosferik veya turbolu olarak satın alınabiliyor. Atmosferikte yaklaşık 190 beygir güç ve 244 Nm tork üreten makinenin turbo formülünde ise rakamlar güç bazında 275 birim, tork bazında ise 420 Nm’ye kadar esneyebildiğini görüyoruz. Şanzımanlar da bu noktada motorlara göre ayrılıyor ki çift kavrama otomatik tercih etmek isteyenlerin turbo motora yönlenmesi gerekiyor. Hyundai’nin HTRAC dört tekerlekten çekiş sistemiyse her iki versiyonda da standart olarak kullanıcılara sunulacak. Versiyonların sırasıyla 1.360 ve 2.260 kilogramlık yük çekebilme sınırlarının olduğunu da belirtmekte fayda var.