Bentley Mulliner Batur; eşsiz tasarım, “en güçlü” rozetiyle bir arada
Marka tarihinin en güçlüsü olan Bentley Mulliner Batur, önümüzdeki sürecin tasarım felsefesinin de referansı konumunda.
Son olarak Mart 2020’de gözlerimizin pasını silecek bir projeyle karşımıza çıkan Mulliner, Monterey Car Week döneminde havalarda uçuşan süper otomobil geçidine yeni bir yıldız göndermeye karar verdi. Tıpkı Bacalar‘da olduğu gibi halihazırda var olan tüm Bentley ürün gamından ayrılarak bambaşka bir karakterle karşımıza çıkarılan Bentley Mulliner Batur, pek çok noktadan ekstra ilgi gösterilmesi gereken bir otomobil olacak. Bentley tarihinin en güçlü modeli olarak kayıtlara geçmesi sebebiyle rakamsal tarafta başlayan bu ilgiyi tasarıma da odaklamak kesinlikle şart. Paylaşılan bilgilere baktığımızda, Batur’da kullanılan tasarım yaklaşımı, Bentley’nin önümüzdeki süreçte oluşturacağı yeni ürün gamına da referans niteliği taşıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bentley Mulliner Batur, Conti GT Speed’e göre önemli iyileştirmeler taşıyor
Tasarımındaki göz alıcı detayları teknik tablosunda da barındıran Mulliner Batur’un kaputunun altında twin-turbo destekli 6.0 litrelik W12 motor tüm güzelliğiyle bizleri selamlıyor. Modele özel olarak turbo ve intercooler gibi bölümlerinde değişimlerin yapıldığı motorda, titanyum alaşım egzoz sistemi de yeni işleyişteki önemli tamamlayıcılar arasında. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte karşımızda 740 PS güce ve 1.000 Nm torka sahip bir GT’nin varlığından bahsedebiliyoruz. Bu değerler Conti GT Speed’e göre güç bazında 81 birim, tork bazında ise 100 birimlik bir fark demek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şimdilik 0-100 ve maksimum sürat gibi performans verileri açıklanmayan Mulliner Batur’un, Conti GT Speed’in 3,5 saniyelik 0-100 ve 335 km/s’lik maksimum sürat limitlerini bir katman daha yukarıya çekmesi sürpriz olmayacak. Standart olarak 8 kademeli otomatik şanzımanla gelen modelde; dört tekerlekten manevra, tork dağıtım sistemi, adaptif süspansiyon sistemi, elektronik savrulma kontrol yönetimi ve elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel gibi önemli altyapı elemanları da standart olarak gelecek. Bu da düzlüklerin dışında virajlardaki beklentileri de bir katman yukarı taşıyor. Fren sisteminin 440 mm önde, 410 milimetre arkada konumlanan diskleri de bu otomobilin gidebildiği kadar durabilmesi için de önemli bir görev üstlenecek. Adını Bali’deki volkanik bir gölden alan Mulliner Batur’dan toplamda sadece 18 adet üretilecek. Marka geleceğine referans niteliği taşıyan bu güzelliği sahip olmak için ise en az 1,65 milyon sterlinli gözden çıkarmak gerekiyor.