BULUTLARIN ÜZERİNDEKİ GERÇEK! SON ZAMANLARDA TEK KİŞİLİK HİKAYELERİN ÖLDÜĞÜNÜ SÖYLEMEK MODA OLDU. BİRİLERİNE GÖRE ARTIK KİMSE TEK KİŞİLİK OYUN OYNAMAK İSTEMİYOR. GÜN GEÇMİYOR Kİ BU ŞOM AĞIZLI İNSANLARA BİRBİRİNDEN SAĞLAM TOKATLAR İNMESİN. KEN LEVİNE VE IRRATIONAL EKİBİ, HİKAYE ANLATIMI KONUSUNDA ADETA ÇIĞIR AÇIYORLAR İçinizde System Shock’ı hatırlayanlarınız varsa, oyunu ve hikayesini unutamadıklarına eminiz. Zamanının oldukça ötesinde olan, o dönemlerde oldukça popüler bir tür olan ve “mindless shooter” olarak adlandırdığımız oyunlara nazire yaparcasına, refleksleriniz kadar, zekanızı da kullanmak zorunda olduğunuz muhteşem bir oyundu System Shock. Rol yapma unsurlarını, aksiyon ile son derece dengeli bir şekilde birleştiren System Shock, Looking Glass adlı geliştirici ekibin adını tarihe kazıyordu. (Aynı ekibin Thief: The Dark Project adlı oyunu da son derece başarılıdır.) Ekipten ayrılan Ken Levine ve tayfası daha sonra Irrational Games adlı stüdyoyu kurarak System Shock 2’yi çıkarmışlardı. En az ilki kadar başarılı olan oyun, Ken Levine’in oyun tasarımcısı olarak hatırı sayılır bir üne kavuşmasını sağlıyordu. 2006 yılında 2K tarafından satın alınan stüdyo bir yıl sonra kısa zamanda fenomen haline gelecek Bioshock’u piyasaya sürecekti. Bioshock hem rol yapmak standartları, hem de aksiyon kalitesiyle System Shock’un ruhani devamıydı ve tadına doyulmaz bir deneyim sunuyordu. Oyunun en güçlü olduğu yansa hikayesiydi. Oynayanların unutamayacağı kadar derinlikli karakter ve olay örgülerine sahip olan Bioshock müthiş sürprizlerle birlikte kapanırken ikinci oyun için açık kapı bırakmayı ihmal etmiyordu. Bioshock 2 de ilk oyunun müthiş başarısına zarar vermeden, okyanus dibindeki Rapture’ın hikayesini şimdilik kapatıyordu. Aradan geçen üç yılın ardından Bioshock Infinite’i ilk gördüğümüzde nutkumuz tutulmuştu… Fakat hikayeyi tamamladıktan sonra gördük ki Infinite, okuduğumuz en iyi romanın, bizi en çok etkileyen sinema filminin bile ötesinde bir deneyim sunuyor. YERDE ARARKEN Bioshock’un önceki oyunlarını denemiş olanlar, geliştirici ekibin hikaye anlatmak konusunda ne denli özenli ve yetenekli olduğun bilir. Infinite, bu duruma kesinlikle bir istisna olmamakla birlikte, aynı zamanda Irrational’ın tüm ustalığını yansıttığı bir yapıt olarak yükseliyor. Bu kez okyanusun altında değil, bulutların üzerindeki Columbia kentindeyiz. Kahramanımız Booker Devitt olarak, ağır kumar borçlarımızın altından kalkabilmek için bulutların üzerindeki bu şehrin içinden Elizabeth adlı genç bir bayanı kurtarmak ve New York’a getirmek durumundayız. Oyuna başlarken bildiğimiz tek şey bu… “Kızı kurtar ve borcu temizle” repliği sürekli gözümüze sokuluyor. İzninizle, Infinite’ın giriş bölümünü, oyun tarihinin en etkileyici giriş seanslarından biri ilan etmek istiyoruz. Yine denizin ortasında yapayalnız yükselen bir deniz fenerinde başlıyor oyun ancak bu kez aşağı inmek yerine, yukarıya, bulutların üzerine çıkıyoruz. Columbia’yı ilk gördüğünüzde nefesiniz kesilecek. 1910’lu yıllarda koca bir şehrin gökyüzünde nasıl asılı kalabildiği soruları bir yana; şehrin büyüleyici görüntüsü size bir anda tüm görevlerinizi unutturabilir. Columbia, kahin Comstock’un ruhani önderliğini yaptığı, cennet gibi görünen kocaman bir şehir. Fakat şehir size sırlarını oynadıkça açacak ve hiçbir şeyin göründüğü kadar temiz olmadığını göreceksiniz. Infinite her detayı olabilecek en ustalıklı şekilde cevaplamayı başarıyor, hem de klişelere hiç bulaşmadan ki bizce oyunun en takdir edilmesi gereken taraf bu. Tıpkı Lost dizisinde olduğu gibi her bir adımda değişik sorularla karşı karşıya kalıyorsunuz ancak Lost’un tersine tüm sorularınız “aslına hepsi ölüymüş eheh” sığlığında kaçak göcek cevaplanmıyor. Infinite’in en büyük gücü kesinlikle hikaye anlatımında ve karakter işlenişinde yatıyor ama tüm bunların ötesinde oyun son derece kaliteli bir aksiyon sunuyor. Önceki Bioshock oyunlarına göre özellikleri azaltılmış gibi gelse de, taktik derinlik anlamında kesinlikle bir eksik bulunmuyor. Önceki oyunlardaki Plasmid mantığının yerini Vigor almış ve aynı anda taşıyabildiğiniz silah sayısı ikiye düşürülmüş. Bioshock Infinite ► GİRİŞ ► HAYAL GÜCÜNÜZÜ KULLANIN ► DETAYLAR ► PUANLAMA HAYAL GÜCÜNÜZÜ KULLANIN Vigor güçlerini kullanmak son derece keyifli ve karakterinizi cidden son derece güçlü hissettiriyor. Düşmanlarınızdan birinin zihnini kendi saflarınızda savaşması için kontrol edebiliyorsunuz. Gücün süresi dolduğunda zihnini ele geçirdiğiniz adam trajik bir şekilde kendi hayatına son veriyor. Diğer yandan kargaları kontrol edip düşmanlarınızın gözünü oyması için üzerlerine yollayabiliyorsunuz. Düşmanlarınızı havaya fırlatan, suda boğan, alevler içinde bırakan türlü güçleriniz bulunuyor. Tüm Vigor güçlerinin iki türlü kullanım modu bulunuyor. Temel kullanım modunda Vigor’u direkt olarak düşmanlarınız üzerinde kullanabiliyorsunuz. İkinci moddaysa gücü bir tuzak olarak statik bir şekilde bir noktaya bırakıp düşmanların o tuzağa düşmesini sağlayabiliyorsunuz. İlerleyen bölümlerde Vigor güçlerinin seviyesini belli bir ücret karşılığında yükseltebiliyorsunuz. Etki alanı, hasar seviyesi vs. gibi temel özellikler giderek güçlenmeye başlıyor. Vigor güçlerini, ateşli silahlarınızla birleştirdiğiniz noktada düşmanlarınızın arasında dans etmeye başlıyorsunuz. Yapabileceklerinizin kesinlikle bir sınırı yok. İster onları havaya kaldırıp alevler içinde yakın; ister kargalar gözlerini oyarken roket manyağı yapın. Düşman tipleri birbirinden son derece farklı. Her düşman tipine gereken yaklaşım da farklı. Uygulayabileceğiniz taktiklerin, vigor kombinasyonlarının sayısı oldukça fazla olduğu için sadece içlerinden doğru olanı seçmeniz gerekiyor. Eğer bir noktada sürekli ölüyorsanız, taktiğinizi geliştirmeniz gerekiyordur. SIRLARI KEŞFEDİN Columbia içinde gezinmek, bir şeyleri keşfetmek son derece keyifli… Oyunun sanat yönetimi ders kitaplarına girecek kadar başarılı. Hikaye boyunca yükselip alçalan politik iklimlerin oynanışa olan etkisi çok güçlü. Müzikler, seslendirmeler ve diğer elementlerin bir araya geliş şekli o kadar başarılı ki bütün bir deneyimin içinde kendinizi kaybediyorsunuz. Dönemin atmosferi oyuna son derece başarılı bir şekilde yansıtılmış. Columbia’nın derinliklerinde kendinizi kaybettikçe üzerinde gezindiğiniz şehrin bir oyun alanından çok daha fazlası olduğunu anlıyorsunuz. Önceki oyunlarda başrol zaten şehrin kendisindeydi, bu kez Columbia çok daha fazlasını sunuyor. Oyun boyunca başınıza öyle şeyler gelecek ki “bu olaylar başka bir yerde yaşanamazdı” diyeceksiniz. Columbia ilk tanışma anınızdan, son ana kadar unutulmaz anlar yaşatıyor size. BİR ROMAN GİBİ Bioshock Infinite, bir oyun olmasının ötesinde, edebi bir anlatı olarak son derece değerli bir başyapıt. Sanat yönetimi, mimari bakış açıları, müzikleri, seslendirmesi derken bu bütünlüklü eseri bölen ya da zedeleyen hiçbir şey yok. Her adımda hayran olacaksınız ve oyunun özellikle sonunu asla unutamayacaksınız. Bilin ki bu tip oyunlar son derece nadir gelir ve ömrünüz boyunca aklınızda kalacak anılar bırakırlar. Eğer, size iyi hikaye anlatan oyunları seviyorsanız, Bioshock Infinite yeni Nirvana noktanız haline gelecek. Şimdi hemen bir yolunu bulup ediniyorsunuz ve kendinizi Columbia’nın kollarına bırakıyorsunuz. Bioshock Infinite ► GİRİŞ ► HAYAL GÜCÜNÜZÜ KULLANIN ► DETAYLAR ► PUANLAMA Columbia tüm mimari tasarımıyla kutsal bir yeri andırıyor ancak ücra köşelerinde sizi bekleyen çok fazla tehdit var. Columbia sakinleri Rapture sakinleri gibi deli değil ancak bu durum onların düşmanca davranmayacakları anlamına gelmiyor. Oyunun en büyük güzelliklerinden biri Skyhook denen ve şehrin etrafındaki ray sistemini kullanarak dolanmanızı sağlayan alet. Handyman ile tanışın… Oyun boyunca bu sevimli dostumuz gibi birkaç tuhaf varlıkla karşılaşacaksınız. Bioshock Infinite ► GİRİŞ ► HAYAL GÜCÜNÜZÜ KULLANIN ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -10PUAN- GRAFİK -9PUAN- EĞLENCE -10PUAN- SES – MÜZİK -10PUAN- 9,8 YAPIMCI - DAĞITICI • IRRATIONAL GAMES • 2K GAMES PLATFORM • Ps3, Xbox 360, PC Bioshock Infinite ► GİRİŞ ► HAYAL GÜCÜNÜZÜ KULLANIN ► DETAYLAR ► PUANLAMA