Son dönemde birçok yerde görülen ve gündemde büyük yankı oluşturan monolitlerin arkasından Netflix çıktı. İşte detaylar;
Önce ABD’de görülen ve daha sonra Avrupa ülkelerinde de ortaya çıkan “monolit” adı verilen metal sütunların bir Netflix reklam projesi olduğu öğrenildi. BirGün’den yer alan habere göre bu monolitler, Netflix’e üretilen bir komedi şovunun parçası olarak hazırlanmış ve dikilmiş durumda. Mark Samual Bonanno, Broden Kelly ve Zachary Ruane tarafından üretildiği aktarılan monolitler, Netflix’te yayınlanmaya başlanan “Teyze Donna’nın Büyük Eski Eğlence Evi” adlı şovun dikkat çekmesi için kullanılmış. Bazılarının hemen “uzaylılara” bağladığı bu monolitler, hatırlarsınız bazı bölgelerde çok büyük tepki çekmişti.
Bu önemli adım hakkında Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkan Yardımcısı İbrahim Uslu bir açıklama yapmıştı. Uslu Twitter üzerinden direkt olarak şunları yazmıştı: “Radyo, Televizyon ve İsteğe Bağlı Yayınların İnternet Ortamından Sunumu Hakkında Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği 1 Ağustos 2019 tarihinden itibaren güçlü bir iletişim içerisinde olduğumuz yerli ve yabancı kuruluşlar ile önemli mesafeler katettik.
Netflix’in Üst Kurulumuzdan lisansını almasından sonra İstanbul’da ofis açma düşüncesinin de çok yerinde bir karar olduğunu ifade etmek isterim. Netflix’in Türkiye’ye duyduğu güveni gösteren bu karar, inanıyorum ki hem ülke ekonomisine hem de yayıncılık dünyasına büyük katkılar sunacaktır.”