Bir BMW fabrikasında yardımcı insansı robotlar görev yapmaya başlayacak

18 Ocak 2024 15:24

Bugün resmi olarak duyurulduğu kadarıyla ABD’deki bir BMW fabrikasında yardımcı insansı robotlar görev yapmaya başlayacak.

İnsansı robot tarafının nispeten yeni isimlerinden Figure, bugün önemli bir adım atarak ilk ticari anlaşmasını imzaladı ve bu bağlamda geliştirdiği ilk insansı robotunu (Figure 01 adında) ABD Güney Carolina’daki BMW üretim tesisine götüreceğini duyurdu. Fabrikada şimdilik yukarıda gördüğünüz robottan kaç tane kullanılacağı bilinmiyor, robotun fabrikada ne yapacağı da henüz tam olarak açıklanmıyor. Figure, TechCrunch’a yaptığı açıklamada ilk aşamada beş farklı göreve odaklanacaklarını aktarıyor, bu robotun fabrikadaki çalışanların yerini alma gibi bir amacı ise bulunmuyor. Figure ve BMW bu tarz bir teknolojinin gerçek üretim sürecindeki performansını görmek istiyor, bundan her iki tarafın da önemli bilgiler toplaması bekleniyor. Otomobil üretim sürecinde rakipleri gibi sabit robotlardan uzun yıllardır yardım alan ve insansı robot konusunda da geride kalmak istemeyen Almanya merkezli dev otomobil üreticisi, insansı robotlar ile otomasyon sürecini daha “dinamik” hale getirmeyi amaçlıyor yani değişen şartlara daha uyumlu çözümler hedefliyor. İnsansı robotlar özel yapay zeka sistemleri ve görsel algılama yetenekleriyle klasik robotlardan farklı olarak değişen şartlara daha rahat şekilde uyum sağlayabiliyor.

Bundan önce BMW Group markalarının 2023 yılı özelinde Türkiye’de rekor kırması ses getirmişti. Bu konuda yapılan açıklamada şunlar aktarılmıştı: “Otomotiv endüstrisinde yaşanan yarı iletken çip krizi ve bulunurluk sorunlarının azalmasıyla birlikte BMW Group 2023’ü rekorla kapattı. Dünya çapında toplam 2 milyon 555 bin 341 adet teslimat yapan BMW Group’un tam elektrikli otomobil satışları ise yüzde 74,4’lük artışla 376 bin 183 adede ulaştı. Premium segmentte dünya çapında liderliğini koruyan BMW, toplam satış adedini bir önceki yıla oranla yüzde 7,3 artırarak 2023 yılında 2 milyon 253 bin 835 otomobil teslimatı gerçekleştirdi.

Elektrikli otomobil kategorisinde 330 bin 596 aracı yollarla buluşturan BMW, 2022’ye oranla satışlarını yüzde 92,2 artırmış oldu. Sadece yılın son çeyreğinde 113 bin 458 elektrikli otomobil teslim eden BMW Group’un toplam araç satışları içindeki elektrikli otomobil payı ise yüzde 15 oldu. 2023 yılı satışlarında tamamen elektrikli Yeni iX1 ve Yeni i4, BMW’nin lokomotif modelleri olurken, Yeni i5’in ürün gamına eklenmesi markanın her segmentte tamamen elektrikli modelini müşteriye sunmasını sağladı. BMW Group, Yeni 5 Serisi’nin tamamen elektrikli Touring modelini de 2024 yılında satışa sunarak ürün gamını genişletmeyi sürdürecek. 

BMW M, bu önemli dönüm noktasını rekor satış adetleriyle de taçlandırdı. 2022’ye oranla teslimatlarını yüzde 14,3 oranında artıran marka, 202 bin 530 adetlik otomobil satışı gerçekleştirerek tüm zamanların rekorunu kırdı. BMW M’in 2023’te en çok satılan otomobili, tamamen elektrikli ilk M modeli olan Yeni i4 M50 oldu. Yeni M2, Yeni XM ve Yeni M3 Touring lansmanlarını gerçekleştiren M’in elektrikli ürün gamı; Yeni i5 M60 ve Yeni i7 M70 ile genişlemeye yıl boyunca devam etti. 

BMW Group’un ikonik markası MINI, 2023’te toplam 295 bin 474 adet otomobil satışı gerçekleştirdi. Bu rakam içindeki tamamen elektrikli MINI adedi ise bir önceki yıla göre yüzde 3,5 artarak 45 bin 261 oldu. Böylelikle toplam satış rakamının yüzde 15,3’lük kısmı tamamen elektrikli MINI modelinden oluştu. 2030’da tamamen elektrikli bir marka olma vizyonuna sahip MINI, tamamen yenilenen, dijitalleşen ve elektriklenen yeni nesil MINI ailesini 2024’te otomobil tutkunlarıyla buluşturmaya hazırlanıyor.

Türkiye’de Borusan Otomotiv’in distribütörlüğünü üstlendiği BMW Group’un lokomotif markası konumundaki BMW, Türkiye otomotiv pazarındaki satış adetlerini yüzde 32 oranında artırdı. 2022’de 18 bin 56 adet gerçekleşen BMW satışları, 2023’te 23 bin 801 seviyesine çıktı. Elektrikli premium araç pazarında lider konumda seneyi kapatan BMW, toplamda 3.745 adet tamamen elektrikli otomobil satışı gerçekleştirdi. MINI, Türkiye’de satış adetlerini 2022 yılına kıyasla yüzde 90 oranında artırdığı 2023 yılında, toplam 2 bin 633 otomobil teslimatı gerçekleştirdi. Türkiye’deki tüm zamanların satış rekorunu kırmayı başaran markanın satışlarının yüzde 43’ünü SUV segmentindeki Countryman modeli oluşturdu. MINI’nin Türkiye’de gerçekleştirdiği elektrikli otomobil satış payı ise, BMW Group’un dünya genelinde yüzde 15 olan elektrikli satış oranının üzerine çıkarak yüzde 18 oldu. Borusan Otomotiv, MINI’de elde edilen bu sonuçlar neticesinde markanın en büyük ithalatçısı olma başarısına imza attı.

Motorrad 2023 yılında toplam satış adedini bir önceki yıla oranla yaklaşık 3 kat artırarak 4.628 adet satış rakamına ulaştı. Gerçekleşen satışların üçte birini tamamen elektrikli maxi scooter modeli CE 04 oluştururdu. Motorrad, 750cc ve üzeri motor hacmine sahip motosiklet pazarında elde ettiği yüzde 36’lık payla, bu segmentte en çok tercih edilen marka olarak konumunu güçlendirdi.”

BMW gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli

Paylaş