Antalya’da sıfır kilometre bir otomobil satın alan sürücü aracının motor arızası vermesi ile yargıya başvurdu. Sonuçlar ise yine bir emsal karar niteliğinde oldu.
Sıfır kilometre otomobil alan sürücülerin aldığı araçların ayıplı mal olarak nitelenmesi ile sık sık karşılaşmaya başladık. Kimi zaman alım sırasında alıcıya söylenmeyen boya kusurları kimi zaman ise motor arızaları.. Bahsettiğimiz konuya bir yeni örnek de Antalya’dan geldi. 2013 yılında resmi bir bayiiden sıfır kilometre bir otomobil satın alan Yaser Bayar bir süre sonra hiç istemediği bir manzara ile karşılaştı. Aracı motor ve şanzıman arızası veren Bayar, aldığı yere başvurdu. Bayi ise aracın motorunu komple değiştirmeyi teklif etti. Bayar’ın yeni araç istemesi üzerine ise uyuşmazlık çıktı ve konu yargıya taşındı. Antalya 3. Tüketici Mahkemesi ve üst mahkemelerin kararı ile tüketici haklı bulundu. Böylece diğer sürücüler için bir emsal karar ortaya çıktı.
Mağdur kişinin avukatı Mehmed Akif Kavçaka konu ile ilgili, “Mahkeme raporlarında malın gizli ayıplı olduğu ve motordan kaynaklı arızayı tüketicinin kabul etmesinin beklenmeyeceği belirtildi. Mahkeme, müvekkilimin mağduriyetinin giderilmesine karar verdi ama buna rağmen firma oralı olmadı. Firma yargı sürecinde ve sonrasında da ipe un sermeye çalıştı. 5 yıllık bir yargı süresi söz konusuydu ve müvekkilim 5 yıl boyunca mağdur edildi. Adalet ne kadar gecikmiş olsa da sonunda yerini buldu, bunun için mutluyuz ve içimiz rahat.” şeklinde konuştu.