Amerika Birleşik Devletleri merkezli büyük bir hastane zinciri, ortaya çıktığı kadarıyla çok sayıda Apple Vision Pro satın aldı.
Apple Vision Pro biliyorsunuz geçtiğimiz günlerde ABD’de satışa çıktı. 256 GB için 3.499 dolar, 512 GB için 3.699 dolar, 1 TB dahili depolama içinse tam 3.899 dolar olan model, çok ciddi satış rakamlarına ulaşmaya başladı ve başlığa şirketler de ilgi duymaya başladı. Örneğin birden fazla hastaneye sahip San Diego merkezli Sharp HealthCare isimli sağlık zinciri, 100 bin dolar değerinde 30 adet Vision Pro aldığını duyurdu. Bu satın alımdaki amaç, ürünün sağlık hizmetlerinde nasıl kullanılabileceğini araştırmak olarak açıklanıyor. Vision Pro merkezli olarak düşünenler arasında, anestezi uzmanlarının hastanın yaşamsal fonksiyonlarını gerçek zamanlı olarak izleyebilmeleri için bir yöntem geliştirme hedefi de yer alıyor. Bu konuda büyük bir potansiyel ortaya koyan Vision Pro, görsel eğitim sürecinde de büyük bir gelecek vadediyor. Microsoft’un HoloLens’i bu tarz eğitim konularında uzun zamandır aktif olarak kullanılıyor.
Peki Apple Vision Pro gerçekten neden bu kadar pahalıya satılıyor? Ürün pahalı çünkü birim başı üretim maliyeti gerçekten çok yüksek seviyede yer alıyor. Alana premium bir seçenek ile girmek isteyen Apple, bu yüzden modelde olabilecek en kaliteli malzemeleri kullanıyor. Şimdilik halen net bir üretim maliyeti açıklanmıyor ancak her bir ürünün Apple’a 2 bin dolar üstünde bir maliyet çıkardığı tahmin ediliyor. En baştan maliyeti yüksek alüminyum bir gövde üzerine kurulan ürün, önünde aynı zamanda bir lens olarak da görev yapan devasa bir kavisli cam kullanıyor.
Sadece bu camın bile çok yüksek bir maliyet yarattığı aktarılıyor, modelde buna ek olarak inanılmaz yüksek kaliteli iki adet micro-OLED ekrana (Toplam 23 milyon piksele sahip) yer veriliyor. Bu özel olarak Sony tarafından üretildiği söylenen ekranların da çok pahalı olduğu biliniyor, model bunlara ek olarak bünyesinde çok sayıda kamera ve sensör barındırıyor. Baktığımız zaman cihazın önünde iki adet ana kamera, iki adet yan kamera, dört adet aşağıya bakan kamera, IR ışık sensörleri, LiDAR ve iPhone’lardaki Face ID’ye de güç veren TrueDepth kamera sistemi yer alıyor.
Bunlar direkt olarak dışta olanlar. Ürünün içerisinde ise dört adet IR kamera ve LED ışık sensörleri bulunuyor. Bu donanımlar sayesinde biyometrik güvenlik için İris tarama yapabilen ve aynı zamanda ses, el ve göz hareketleriyle kontrol edilebilen ürün, dış kameralar ile üç boyutlu görüntüler kayıt altına alabiliyor. Modelin maliyetini artıran bir diğer unsur ise çift işlemci kullanımı oluyor. Apple Vision Pro gücünü esas olarak Apple imzalı “M2” işlemciden alıyor, başlıkta sırf sensör verileri için ayrıca bir Apple imzalı “R1” işlemciye yer veriliyor.
Yerleşik olarak yüksek kaliteli hoparlöre, kişilerin gözlerini simüle ederek gösteren dışa dönük ikinci ekrana, mikrofonlara ve harici bir bataryaya da sahip olan cihaz, yüksek kaliteli kafa bağlantı aparatları derken pazardaki birçok AR/VR başlıktan 3-4 kat daha yüksek bir parça maliyeti ortaya çıkarıyor. Bunun üstüne elbette Apple’ın yüksek ihtimalle diğer ürünlere oranla düşük tutulan kârı ekleniyor, buna ek olarak karma gerçeklik başlığı için çok ciddi içerik ve reklam kampanyaları da fiyatı artıran giderler arasına giriş yapıyor.