Instagram pek çok fenomene ev sahipliği yapıyor. Yüksek takipçi sayılı fenomenler kendi işlerini dahi kuruyor. Ancak her fenomenin hayali istediği gibi ilerleyemeyebiliyor…
Instagram, fenomenler için en önemli sosyal ağların başında yer alıyor. Tamamen görsel odaklı platformda kullanıcılar kendilerini fotoğraflarla ifade ederken, iş kurmak için de en ideal alanlardan biri yine Instagram’da yer alıyor. Çok takipçiye sahip “fenomenler” cephesinde ise belli başlı bir popülerliğe kavuştuktan sonra iş kurmak hayli popüler. Kendi makyaj markasını çıkarandan kendi tişört tasarımlarını takipçileriyle buluşturana kadar geniş yelpazede girişimler gerçekleşebiliyor. Türkiye’de de örneklerine sıklıkla rastlıyoruz. Bu girişimlerden biri ise gündemi ele geçirmiş durumda. Ancak bu kez söz konusu girişimde inanılmaz bir sürpriz var.
Arii isimli 2,6 milyon takipçili Instagram fenomeni, şimdilerde sildiği, gönderisiyle gündeme oturmuş durumda. Kendi kıyafet koleksiyonunu satışa sunmuş olan fenomen, satışları iptal etmek zorunda kaldığını açıkladı. Yayınladığı metinde en az 36 parça satmaması durumunda çalıştığı üretim şirketinin kendisiyle çalışmayacağını belirten fenomen, aynı zamanda reklam için gönderilen paketlerden geri dönüş alamadığından, arkadaşlarının da ürününü paylaşmadığından yakınıyor. İşin trajikomik tarafı ise, 36 tişört satılamazken bu gönderinin 35 bin beğeni alması.
Bu başarısızlığın elbette pek çok sebebi olabilir. Instagram’da Arii’nin etkileşiminin belki 2 milyonluk olmasa da hiç fena olmadığına dikkat çeken kullanıcılar bulunuyor. Ancak görünen o ki işin reklam kısmında bir sıkıntı yaşanmış gibi. Twitter üzerinde yapılan yorumların bir kısmı, Arii’nin kendi koleksiyonunu sahiplenmediği, kendi tarzının dışında bir koleksiyon çıkarmaya çalıştığı ve en basit tabirle “kendi giymeyeceği bir şeyi takipçilerine satmaya çalıştığı” yönünde. Bu da tabii bir kez daha fenomenlerin aslında “profesyonel şirket” olmadığını gözler önüne seriyor. Eğer kendi tarzınızın tamamen dışında bir tasarımla, sağlam bir ekiple çalışmadan, işin reklam tarafını da göz ardı ederseniz 2,6 milyon takipçiye 36 tişört satılamaması gibi komik sonuçlar doğabiliyor.
Bu olay aynı zamanda fenomenlerle çalışan şirketler için de önem teşkil ediyor. Çünkü takipçi sayısı her zaman başarılı reklam ve satış anlamına gelmiyor. Önemli olan takipçilerle kurulan samimi iletişim gibi görünüyor. Son dönemlerde “mikro influencer”ların değer kazanmasının en büyük sebeplerinden biri de bu elbette. Arii’nin durumu büyük örnek oluştururken, belki şansını tekrar denemeli diye düşünmeden edemiyoruz. Zira o gönderinin ardından istese de yapamayacağı ölçüde bir reklama imza attı bile.
Instagram bakıcılığı hizmeti sunan otel