“Türkiye şu anda NokIa Ovi Mağaza’dan haftada indirilen yaklaşık 1,5 milyon içerikle Avrupa’da ilk sırada, dünya çapındaysa en aktif 3 ülke arasında yer alıyor. Bu, büyük bir başarı. OvI Mağaza’da, örneğin oyunlarda çok sayıda yerel içerik sunuyoruz. Buradaki tüketicilerimiz bundan son derece memnun. Tüketici tarafında kendilerine hitap eden yerel içerikler konusunda gittikçe artan bir iştah söz konusu”
Türkiye’deki mobil cihaz pazarı gerçekten büyük bir pazar ve hem dünyada hem de Türkiye’de bu trend yükselerek devam edecek. Nokia, Türkiye’de pazar lideri konumunu sürdürüyor. Bu alanda güçlüyüz ve gerek yeni cihazlarımızla gerekse yeni çözümlerimizle rekabet gücümüzü daha da artırmayı planlıyoruz.
Servisler tarafında da ciddi gelişmelerin yaşandığı bir dönemdeyiz. Nokia Ovi Mağaza, dünya çapında son bir yılda yaklaşık 8 kat büyüdü. Mağazadan her gün indirilen uygulama sayısı 5 milyonu buldu. 41 ülkeden 158 geliştirici, uygulamalarıyla bir milyonluk indirme sınırını aşmayı başardı.
Türkiye şu anda Nokia Ovi Mağaza’dan haftada indirilen yaklaşık 1,5 milyon içerikle Avrupa’da ilk sırada, dünya çapındaysa en aktif 3 ülke arasında yer alıyor. Bu, büyük bir başarı. Ovi Mağaza’da, örneğin oyunlarda çok sayıda yerel içerik sunuyoruz. Buradaki tüketicilerimiz bundan son derece memnun. Tüketici tarafında kendilerine hitap eden yerel içerikler konusunda gittikçe artan bir iştah söz konusu.
Bu noktada yerel geliştiricilerin ve içerik sağlayıcıların önemi artıyor. Nokia’nın yerel geliştirici topluluğuyla yaptığı iş birliği, bu yönde önemli bir katkı olup, kullanıcılara onlara özel, ilgilerine yönelik geliştirilmiş içeriğe ulaşma imkanı verecek. Nokia, önümüzdeki dönemde Türkiye’deki geliştiricilerle çalışmaya daha fazla odaklanacak. Böylece, bu özel pazarın taleplerine uygun içerikleri onlara özel geliştirilmiş uygulamalar halinde kullanıcılara sunacak. Geliştirici ekosistemi büyüdükçe, ortamdaki rekabetin daha da artacağına ve böylece kullanıcı deneyiminin çok daha iyi noktalara taşınacağına inanıyoruz.
Uygulamaların akıllı telefon deneyiminin ayrılmaz bir parçası haline gelmesiyle biz de hizmetler kimliğimizi iki yerine tek marka altında birleştirerek güçlü Nokia markasını daha da pekiştirmeye ve marka mimarimizi bütünleştirmeye karar verdik. Ovi servisleri 2012’ye kadar sürmesi beklenen bir geçiş döneminin sonunda Nokia servisleri olarak adlandırılacak. Ovi şemsiyesi altındaki her servis, yol haritasında planlanan bir değişiklik olmaksızın yalnızca Nokia markası adı altında toplanacak. Sadece bir isim değişikliğini kapsayan karar çerçevesinde servislerin içerikleri önceden planlandığı gibi devam edecek. Ovi’den Nokia’ya dönüşüm bu yılın temmuz ayında başlayacak. Dönüşümün tüm ülkeler ve servisler çapında 2012 sonu itibarıyla tamamlanmış olması planlanıyor.