Ocak ayıyla birlikte somut adımlarını gördüğümüz Stellantis oluşumu, 2021’in ilk çeyreğinde Avrupa merkezli olarak liderliğe oturdu.
2021 yılının otomobil bazındaki en önemli gelişmelerinden birisi şüphesiz Stellantis oluşumu oldu. FCA ve PSA gruplarını bir araya getiren bu ortaklıkla birlikte gerek Avrupa’da gerekse küresel bazda çok ciddi yansımaların olacağı mesajları verildi. Özellikle FCA içerisinde varlığını sürdüren Lancia ve Alfa Romeo gibi isimler için bu ortaklığın anlamı çok daha fazla. Volkswagen’in Avrupa merkezli liderliğine en ciddi rakip haline gelen Stellantis, resmileşmesiyle birlikte meydan okumalara başladı. Bu meydan okumaların ilk sonucu büyük başarıları beraberinde getiriyor. Şirket, paylaştığı verilerde 2021 yılının ilk çeyreğinde yüzde 23,6 oranındaki pazar payıyla Avrupa binek ve hafif ticari araçlarda ilk sırada yer aldığını duyurdu.
Baz alınan bu dönemde Avrupa genel pazarında yüzde 3,8’lik bir oranla orta derece büyüme kaydedildi. Bu büyüme içerisinde Stellantis, Avrupa’nın toplam 3.619.749 araçlık pazarına kaydettiği 854.151 araç ile bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10,8 artış gerçekleştirdi. Şirket markalar arasındaki performansı da genel anlamda olumlu olarak değerlendirirken, 2021 yılının ilk çeyreğinde tescil edilen 184.000’i aşkın araçla yüzde 34,3’lük pay sahibi olarak Avrupa hafif ticari araç pazarının da lideri konumunda yer aldı.
Stellantis çatısı altındaki marka ve modellere bakıldığında; 2021 yılının ilk çeyreğinde Peugeot 208, “Avrupa’nın En İyi 10 Aracı” sıralamasının lideri oldu. Listede ayrıca Citroen C3 ve Peugeot 2008 de yerini aldı. Şehir araçları (A) segmentinde ise Fiat Panda ve Yeni 500, yüzde 38’in üzerindeki oranlarıyla liderliğini korudu. Avrupa pazarının elektrikli araçlara daha fazla yönelmesiyle birlikte, Peugeot 208 ve Yeni Fiat 500, segmentlerinde ilk 3 elektrikli araç arasında yer aldı.
Peugeot e-Legend