2017 yılının özellikle son döneminde gündemden düşmeyen kripto para birimleri, şu an eski popülerliklerinden uzaklaşmış görünüyor. Bitcoin’in yaşadığı büyük düşüş ve dalgalanmalar insanları bu alan girme konusunda endişelendiriyor. Bu konuda Google‘ın da büyük endişeleri bulunuyor ve şirket sağlam bir adım atıyor.
2013 yılında değeri bin dolar olan bitcoin, 2017’de 19 bin dolar değerlenmeye ulaşınca 20 bini görecek dendi ancak bu hiç de böyle olmadı. Bir anda yaşadığı yüzde 40‘a yakın değer kaybıyla 12 bin dolar seviyesine gerileyen ve 10 bine kadar inen para birimi, daha sonra 8.400 dolar seviyesine kadar iniş yapmıştı. Şu an 9.160 dolar seviyesinde gezen para birimi, geçtiğimiz dönemde sosyal medya devi Facebook‘tan bir yasak görmüştü. Yeni karara göre aldatıcı içeriklere karşı başta bitcoin olmak üzere diğer tüm kripto para reklamları rafa kaldırıldı. İşte bunun aynısını Google da yapıyor. Şirket yaptığı açıklama ile haziran ayından itibaren kripto para birimiyle alakalı reklamları yasaklıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Artık Google’da kripto paralara yer yok
Kullanıcıların bu reklamlar üzerinden zarar görmesini istemeyen firma, aslında iyi bir adım atıyor. Kripto para birimlerinin güvenliği sürekli olarak sorgulanıyor ve sahte içeriklerle büyük kayıp yaşayanlar bulunuyor. Şirketin reklam platformunda yer alan reklamların çoğu insanları kandırmaya yönelik şeyler barındırıyor. Bunu engellemesi / kontrol etmesi firma için çok zor olduğu için de süreç komple yasaklanmış görünüyor.