Özellikle Birleşik Devletler’de çok ciddi bir büyüme yakalayan BMW, tüm pazarları bir araya getirdiğimizde geçtiğimiz yılı rekor satış adetleriyle kapattı.
Pandemi sonrası çip krizinin etkisiyle dönem dönem üretim sıkıntılarının yaşandığı otomotiv sektöründe, buna rağmen 2021 yılını büyümeyle kapatan markaların çokluğu da dikkat çekiyor. Bu markaların büyük oranda premium segmentte yer alması da şüphesiz üzerinden ayrıca konuşulması gereklenler arasında. Rolls-Royce’un 117 yıllık tarihinde en yüksek satış rakamlarını yakaladığı 2021 yılı, grubun ana temsilcisi BMW için de ilkleri barındırıyor. Marka tarafında paylaşılan verilere baktığımızda küresel çapta yüzde 9,1’lik büyüme yakalandığını görüyoruz. Genel tabloda tüm dünya geneli 2.213.795 adet otomobil satan BMW, 5 yılın ardından ezeli rakibi Mercedes’i de geride bırakmış oldu.
Her üreticide olduğu gibi elektrik dönüşümü içerisinde olan BMW’nin bu segmentte pazara sunduğu modellere olan ilgi de önemli oranda artmış görünüyor. 2020 yılına göre yüzde 70,4 daha fazla elektrikli araç satan markanın, küreselde 328.316 adetlik rakam yakaladığını görüyoruz. Bu rakam içerisinde Mini Electric’in de payı bulunuyor. Küresel satışlarda yüzde 13 olarak verilen elektrikli araç payının Avrupa özelinde yüzde 23 olması dikkat çekici. Bu aynı zamanda Türkiye’nin de içerisinde bulunduğu Avrupa’da satılan her dört BMW aracından birinin neredeyse elektrikli olduğu anlamına geliyor. BMW’nin M modellerinin de 2021’de tarihin en çok satış adetlerini yakalamış olması dikkat çekiyor. Toplamda 163.542 adetlik M otomobili teslim eden BMW’nin bu alandaki öncüleri M3 ve M4 olarak gösteriliyor. Avrupa pazarında toplamda 948.087 adetlik araç satışı gerçekleştirerek bu alanda yüzde 3,9’luk büyüme yakalayan BMW’nin Birleşik Devletler’deki büyüme rakamı ise yüzde 20,8 gibi çok daha dikkat çekici seviyede. Birleşik Devletler’deki kullanıcıların tercihlerini yüzde 60 oranında “X” serisi SUV modelleri oluşturuyor.
BMW iX