Dünyanın en büyük otomobil üreticileri arasında yer alan BMW, daha fazla gelir elde etmek adına abonelik sunmaya devam ediyor.
Hayatımız abonelik paketleri ile sarılmış durumda. Her geçen gün başka bir servisin abonelik paketi duyuruluyor, mevcut servisler abonelik sistemine geçiş yapmaya başlıyor. Bunun arkasında firmaların düzenli gelir akışı elde etme istekleri yer alıyor. Şirketler birçok alanda tek bir satış üzerinden yüklü miktarlar alamadığı için hizmetlerini abonelik üzerinden satarak yan gelir elde etmeyi hedefliyor. Bu durum internet hizmetleri için bir yere kadar kabul edilebiliyor ancak BMW tarafından geliştirilen “CONNECTED DRIVE” hizmeti, uzun yıllardır genel olarak tepki çekiyor. Çünkü şirket belirli ülkelerde bazı otomobil modelleri için ısıtmalı koltuk aboneliği satmaya başlamıştı. Satın alınan aracın içerisinde hali hazırda yer alan koltuk ısıtmayı kullanmak için kişilerin abonelik satın alması gerekiyordu. Sadece ön koltuk için istenen aylık ücret 18 dolar seviyesinde yer alıyordu. Yıllık abonelik için 180 dolar, hali hazırda araçta olan ısıtma sisteminin kullanım hakkını kalıcı olarak satın almak ise tam 415 dolar seviyesinde bulunuyordu. Bu durum elbette çok tepki çekti ve firma aylar sonra doğru yolu görerek bu sistemi sona erdirdiğini duyurdu.
Ancak şirketin abonelik macerası henüz tamamen bitmedi. Örneğin bugün BMW’nin adaptif süspansiyon sistemini bazı araçlarda aylık abonelikle sattığı gündem oldu. Araçta halihazırda bulunan, yani temelde parası ödenen donanımın kullanılması için Avrupa’da aylık 30 euro isteyen şirket, test için bir aylık ücretsiz deneme sürümü sunuyor. Adaptif süspansiyon sisteminin temelli kullanım hakkını ABD’de 500 dolardan satan şirket, isteyenler için aylık yayında yıllık abonelik seçeneğini de veriyor. Aktarıldığı kadarıyla opsiyon listesinde “M Adaptif Süspansiyon” yer alan bir BMW satın alınırsa sisteme halihazırda sahip olunuyor ancak kullanmak için ekstra ödeme yapılması gerekiyor.