Dünyanın en büyük otomobil üreticileri arasında yer alan BMW, daha fazla gelir elde etmek adına tepki çeken bazı adımlar atıyor.
Hayatımız abonelik paketleri ile sarılmış durumda. Her geçen gün başka bir hizmetin / servisin abonelik paketi duyuruluyor, mevcut servisler abonelik sistemine geçiş yapmaya başlıyor. Bunun arkasında firmaların düzenli gelir akışı elde etme istekleri yer alıyor. Şirketler birçok alanda tek bir satış üzerinden yüklü miktarlar alamadığı için hizmetlerini abonelik üzerinden satarak yan gelir elde etmek istiyor. Bu durum internet hizmetleri için bir yere kadar kabul edilebiliyor. Ancak BMW tarafından geliştirilen “CONNECTED DRIVE” hizmeti, genel olarak tepki çekiyor.
Örneğin BMW artık belirli ülkelerde belirli otomobil modelleri için ısıtmalı koltuk aboneliği satmaya başladı. Evet satın alınan aracın içerisinde hali hazırda yer alan koltuk ısıtmayı kullanmak için kişilerin abonelik satın alması gerekiyor. Sadece ön koltuk için istenen aylık ücret 18 dolar seviyesinde. Yıllık abonelik için 180 dolar, hali hazırda araçta olan ısıtma sisteminin kullanım hakkını kalıcı olarak satın almak ise tam 415 dolar seviyesinde.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu konuda başka bazı hizmetleri de abonelik altında satan BMW, üst seviye araçlarda dahi bu yolu izliyor olmasıyla gerçekten şaşırtıyor. Kurulan donanım altyapılarını yazılımsal olarak limitleyen firma, bazı çok gelişmiş yazılımsal özellikleri parayla satmakta haklı olabilir ancak koltuk ısıtma gibi temel şeyler için abonelik istenmesi çok kötü duruyor. Örneğin firma bazı araçlarda ısıtmalı direksiyonu da abonelik üzerinde satıyor. Burada aylık 12 dolar verilmesi isteniyor.
-Firma tarafından abonelik üzerinden sunulan bazı diğer hizmetler-