Almanya merkezli dev isimlerden BMW, elektrikli otomobil menzilinde üst sınırı belirledi. Firma imkânı olmasına rağmen bir seviyeyi geçmeyecek.
Yapılan açıklamaya göre BMW, yakında elektrikli otomobil modelleri için Gen5 pillerden Gen6 pillere geçiş yapacak. Bu Tesla’nın kullandığı 4680’ler gibi silindirik yapıdaki pillerin BMW’ye önemli getirileri olacak. Örneğin bu piller çok daha yüksek güçte şarj sunacak, bu güç sayesinde daha kısa sürede doldurulabilecek, daha hafif olacak ve daha yüksek verim getirecek. Gen6 pillerin Gen5 pillere oranla yaklaşık yüzde 30 daha fazla menzil getireceğini belirten firma, imkanları olmasına rağmen elektrikli otomobil tarafında 1.000 km menzilin üstüne çıkmayacaklarını söylüyor.
Firmaya göre bu menzil seviyesi hemen herkes için fazlasıyla yeterli ve daha fazlası için performans ile güvenlikten ödün vermeye gerek bulunmuyor. Bizce firma bu konuda haklı çünkü birçok ülkede hızlı şarj ağları ciddi şekilde büyüyor. Biliyorsunuz Türkiye’de de özellikle elektrikli Togg’un etkisiyle şarj ağını büyütme konusunda büyük adımlar atılıyor.
Bu açıdan 1.000 km gibi yüksek bir menzil değeri sürücülerin yüzde 90’ı için gereğinden fazla yeterli görünüyor. Aracını özellikle sadece şehir içinde kullanan sürücüler, 1.000 km menzil ile uzun süre şarj endişesi duymadan yol alabilirler, araçlarını haftalarca şarj etmeden kullanabilirler. Şarj artık bittiği zaman ise çok sayıda hızlı şarj istasyonundan birisinde 1-2 saat geçirerek araçlarına haftalarca yetecek kadar enerji depolayabilirler.
Bu arada firma daha verimli piller üzerinde de çalışıyor ve özellikle katı hal tarafına odaklanıyor. Gelecekte lityum-iyon pillerin yerini alacak bu piller üzerinde BMW yanında Ford ve Samsung gibi isimler aktif olarak çalışıyor. Lityum-iyon pillerden daha güvenli olan ve mevcut çözümlerden daha yüksek enerji depolayabilen bu pil teknolojisi, daha uzun süre görev yapabiliyor ve zorlu şartlara da daha dayanıklı.
Geleceğin pil teknolojisi olarak geçen katı hal pili, lityum iyon pillerden birim alanda daha fazla enerji depolayabiliyor olmasıyla 800 km gibi menzilleri en basit araçlarda dahi standart hale getirecek bir potansiyel ortaya koyuyor. Bu teknolojide çalışan Solid Power firmasına geçtiğimiz yıl 130 milyon dolarlık bir yatırım yapan BMW ve Ford, şimdiden yaşamaya başladığımız elektrik geleceğinin en önemli isimlerinden oldular.