reklamı kapat

POPÜLER

BMW Group, 2024 finansal sonuçlarını ve gelecek hedeflerini paylaştı.

BMW Group, 2024 finansal sonuçlarını ve gelecek hedeflerini dijital ortamda gerçekleştirdiği basın toplantısında açıkladı.

Bu konuda şirketten gelen kapsamlı açıklamada şunlara yer verildi: “2024 yılında yenilikçi teknolojilere, model yelpazesine ve dünya çapındaki üretim altyapısına önemli yatırımlar yapan BMW Group, 2025’te bir önceki sene planlanan AR-GE harcamaları ve sermaye yatırımlarını daraltarak geçen yılki seviyelerde kâr oranı hedefleyecek. Tüm motor seçenekleri ve segmentlerde 2027’ye kadar 40’tan fazla yeni ya da güncellenmiş modeli pazara sunmayı planlayan BMW Group, model gamını kademeli olarak NEUE KLASSE’ye geçirecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

BMW AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Zipse, “BMW Group’u her zaman farklı kılan şey, zorlu koşullarda bile rotamızı sürdürebilme yeteneğimizdir. Kısa vadeli performansımız ve uzun vadeli perspektifimiz olmak üzere iki noktaya odaklanmaya devam ediyoruz. NEUE KLASSE ile şirket tarihimizdeki geleceğe yönelik en büyük projeyi hayata geçirirken aynı zamanda sağlam bir serbest nakit akışı sağlıyoruz. Yeni teknolojilerimizle maksimum ölçeklenebilirlik sağlıyor, inovasyon seviyesini artırıyor ve müşteri faydalarını güçlendirerek segmentler veya motor teknolojileri arasında ayrım yapmadan her müşterimize en son teknolojiyi sunuyoruz.” dedi.

BMW Group, Elektrifikasyonla Büyümeye Devam Ediyor

Tüm markalarında 15’ten fazla elektrikli model içeren BMW Group, 2024 yılında dünya çapında elektrikli otomobil satışlarını yüzde 13,5’lik artışla 426 bin 536 adede çıkarmayı başararak yüzde 17’yi aşan satış payına ulaştı. BMW, yüzde 11,6 artışla 368 bin 523 adet elektrikli araç satarken MINI ise 56 bin 181 adetlik performansla her dört otomobil satışından birini elektrikli olarak gerçekleştirdi.

2024 yılında yapılan her dört teslimattan birini elektrikli modelleriyle gerçekleştiren BMW Group, toplamda 593 bin 215 PHEV ve BEV model satışına ulaştı. BMW i3 ve BMW i8’in piyasaya sürülmesinden bu yana üç milyon elektrikli aracı yollara çıkaran BMW Group, 2025 yılında 1,5 milyon tamamen elektrikli araç teslimatı gerçekleştirmeyi hedefliyor.

Küresel Rekabette Stratejik Başarı Faktörü: Teknolojik Açıklık

Hem günümüzde hem de gelecekte küresel olarak farklı gereksinimleri karşılamak için geniş bir motor yelpazesiyle müşterilerine çözümler sunan BMW Group’un ürün yelpazesindeki çeşitlilik, başarının önemli faktörlerinden biri olmaya devam ediyor.

İlk Seri Üretim Hidrojen Yakıt Hücreli Model 2028’de

BMW Group, dünya çapında bir seri üretim hidrojen yakıt hücreli aracı piyasaya süren ilk premium üretici olarak 2028 yılında müşterilerine yeni bir emisyonsuz motor seçeneği sunacak. Bu bağlamda BMW Group, Toyota Motor Corporation ile iş birliğini derinleştirecek.

BMW iX3, İlk Seri Üretim NEUE KLASSE Modeli Olacak

Geleceğin mobilitesini temsil eden NEUE KLASSE’nin seri üretimi 2025 sonunda başlayacak. Bu yeni BMW modellerinin ilk üretim aracı, BMW iX3 model adını taşıyacak. Modelin seri üretimi, 2025 sonunda yalnızca tamamen elektrikli araç üreten ilk BMW Group üretim tesisi olan Debrecen Fabrikası’nda başlayacak.

NEUE KLASSE’nin teknoloji kümeleri tüm BMW ürün yelpazesine entegre edilecek. Bu gelişme ile BMW Group; elektrik motoru bileşenleri, ekran projeksiyon teknolojileri ve sürüş dinamikleri kontrol fonksiyonları gibi pek çok alanda önemli bir gelişme kaydedecek.

“Yazılım Tanımlı Araç” İçin Dijital Sinir Ağı

Yazılım Tanımlı Aracının bileşenlerini, fonksiyonelliğini ve bağlantısını tamamen yeniden tasarlayan BMW Group, yeni elektrikli sistem, yazılım mimarisi ve dört “süper beyin” ile tamamen yeniden yapılandırılmış bir dijital sinir ağı ortaya çıkardı. Bu yüksek performanslı bilgisayarlar; araç içi bilgi-eğlence, otomatik sürüş, sürüş dinamikleri ve temel işlevler için hesaplama gücünü sınıflandıracak.

Elektronik mimarinin yeniden tasarlanması; performans, entegrasyon yeteneği ve verimliliğin bir üst seviyeye taşınmasını sağlıyor. Yapılan yenilikler, araçlara havadan yapılan güncellemelerle çok daha hızlı bir şekilde iletilebiliyor. Böylece araçlar, bir sonraki araç nesli pazara çıktığında da güncelliğini koruyabiliyor. BMW Group, 2025 yılında “havadan güncelleme” yapabilen araç sayısını on milyonun üzerine çıkarmayı hedefliyor.

Üst Düzey Sürüş Deneyimi

Önceki sistemlerden on kat daha hızlı, tamamen şirket içinde geliştirilen ve maksimum entegrasyon sağlayan yeni “Heart of Joy” ve “BMW Dynamic Performance Control” yazılımı ile BMW Group, sürüş deneyiminde büyük bir ilerleme kaydetmeyi hedefliyor. Gelecekte tüm tam elektrikli BMW’lerde kullanılacak olan yüksek düzeyde entegre yeni kontrol ünitesi, ilk kez aktarma organları ve sürüş dinamikleri işlevlerini bir araya getiriyor. Yeni kontrol ünitesi; aktarma organları, frenleme ve geri kazanımın entegre kontrolü verimliliğini bir üst seviyeye taşıyor. Entegre güç aktarma organı ile frenleme ve enerji geri kazanım kontrolü, enerjinin daha sürdürülebilir şekilde kullanılmasını sağlarken verimliliği de yüzde 25 artırıyor. Enerjinin geri kazanımıyla üretilen frenleme gücü, günlük sürüş için yeterliyken yalnızca acil durumlar gibi ani veya güçlü frenleme anlarında sürtünme frenlerinin müdahalesini gerektiriyor.

“Heart of Joy”un performans yetenekleri ve potansiyeli, BMW Vision Sürüş Deneyimi ile sergileniyor. Bu yeni yüksek performanslı test aracında, elektronik kontrol ünitesinin işlevselliği zorlu koşullar altında test ediliyor. Yeni Vizyon Aracı, 18 bin Nm’ye kadar tork üreterek standartların çok daha üzerinde bir seviyeyle sürüş taleplerini kolaylıkla karşılayabiliyor.

BMW Vision Sürüş Deneyimi, “Heart of Joy”un yeteneklerini Nisan ayında Auto Shanghai 2025’te sergileyecek.

Sürücü Odaklı Yeni BMW Panoramik iDrive

20 yıldan fazla bir süre önce iDrive sistemi ile sürücü odaklılık ve sezgisel kullanılabilirlik konusunda yeni bir standart belirleyen BMW Group, Yeni BMW iX3 ile tamamen yeni bir ekran ve yüksek zekaya sahip bir işletim sistemi sunarak standartları daha da ileri taşıyor. Attığı bu adımla BMW, “eller direksiyonda, gözler yolda” yaklaşımını yeniden yorumlamayı ve geleceğe taşımayı hedefliyor.

BMW, “BMW Panoramic iDrive” ile sürücü-araç etkileşiminin merkezi arayüzünü yeniden tasarlıyor. Yeni sistemin merkezinde, içeriği ön camın tüm genişliği boyunca yansıtan ve yeni geliştirilmiş bir konsept olan BMW Panoramic Vision yer alıyor. Sistem, BMW 3D Head-Up Display, Merkezi Ekran ve Yeni Çok Fonksiyonlu Direksiyon olmak üzere üç yeni bileşenle tamamlanıyor. Tüm sistem, BMW Akıllı Kişisel Asistanı aracılığıyla dokunmatik ya da sesli kontrol ile çalıştırılabiliyor ve bu asistan, Büyük Dil Modelleri (LLM) ile yeni bir seviyeye taşınıyor.

Yeni Panoramik iDrive’ın akıllı omurgası, tamamen şirket içinde geliştirilen ve Android Açık Kaynak Projesi (AOSP) yazılımına dayanan Yeni BMW İşletim Sistemi X ile şekilleniyor. Bu işletim sistemi, önemli güncelleme ve yükseltme yetenekleri sunarak Panoramik iDrive’ın dört ögesi arasındaki içeriğin optimal koordinasyonunu ve dağıtımını sağlıyor. Aynı zamanda, müşterilerin kişisel tercihlerine ve ihtiyaçlarına göre maksimum özelleştirme ve kişiselleştirme imkanı sunuyor.Altıncı Nesil Yeni BMW eDrive Teknolojisi

BMW Group, NEUE KLASSE’nin elektrikli modellerinde eDrive teknolojisinin altıncı neslini başlatacak. Yüksek voltajlı batarya, elektrikli motor ve “BMW Energy Master” olmak üzere önemli ölçüde geliştirilmiş üç bileşeni kapsayan sistem, BMW Group’nun Landshut Fabrikası’nda üretilecek.

Yeni BMW eDrive teknolojisi; yüzde 20 daha yüksek enerji yoğunluğu, yüzde 30 daha hızlı şarj ve en az yüzde 30 daha fazla menzil sağlayacak. Bu sayede bazı modellerde 900 km’lik menzile ulaşılırken 10 dakikalık şarjla 300 km yol gidilebilecek.

Güçlü Markalar, Çeşitlendirilmiş Ürün Portföyü

2024 yılında en çok satan modellerinden biri olan Yeni BMW X3’ün dördüncü neslini tanıtan BMW Group, son iki yılda ürün yelpazesinde iki yüksek hacimli segmentte kapsamlı bir güncelleme yaparak güçlü ürün yelpazesini genişletti.

Giriş seviyesi segmentinde BMW 1 Serisi ve BMW 2 Serisi Gran Coupé’nin yeni nesilleri piyasaya sürüldü. BMW’nin ana segmentinde ise hem BMW 3 Serisi hem de BMW 4 Serisi daha da geliştirildi. BMW iX ise yapılan güncellemenin ardından artık WLTP kriterlerine göre 700 kilometrenin üzerinde tam elektrikli menzil sağlıyor.

BMW M modelleri de 2024 yılında geniş model yelpazesiyle üst üste 13. kez rekor satış gerçekleştirdi.

Yeni MINI Cooper Cabrio’nun piyasaya sürülmesiyle toplam beş modelden oluşan Yeni MINI Ailesi dönüşümünü tamamladı.

BMW Motorrad ise Adventure segmentindeki GS modelleri ile Heritage segmentinde yer alan R12 ve R 12 nineT ve yüksek performanslı uzun mesafe spor modellerinin üstün satış performansıyla 2024’te şimdiye kadarki en yüksek satışlarını gerçekleştirdi.

18 Milyar Eurodan Fazla Yatırım

2024 mali yılı için Ar-Ge ve sermaye harcamalarına 18 milyar eurodan fazla yatırım yapan BMW Group, tüm model serilerinde elektriklenme ve dijitalleşme dahil olmak üzere geleceğe yönelik model güncellemeleri ve teknolojik yenilikler üzerinde çalışmalarını sistematik bir şekilde sürdürmeye devam ediyor.

BMW Group Hedeflerine Ulaşmayı Başardı

BMW Group, 2024 yılı için Eylül ayında belirlediği düzeltilmiş iş hedeflerine ulaşmayı başardı. BMW Group, Çin dışındaki pazarlarda cazip premium araçlarına yönelik artan müşteri talebinden yararlanarak yüzde 4,1’lik büyümeyle 142 milyar 380 milyon euro gelir elde etti ve dünya çapında segmentinde bir numara olma konumunu genişletmeyi başardı.

Geleceğe Yatırım NEUE KLASSE ile Zirveye Ulaşıyor

BMW Group’un Ar-Ge harcamaları planlandığı gibi önemli ölçüde artarak 9 milyar 78 milyon euroya ulaştı. BMW Group’un tüm yıl için sermaye harcamaları 9 milyar 56 milyon euroya yükselirken 12 aylık dönem için yatırım harcamaları oranı yüzde 6,4’e çıktı.

BMW gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X