BMW, elektrikli otomobili BMW i3‘ün bataryalarını kullanan enerji depolama sistemini duyurdu. Evdeki elektrik kesintilerinde veya daha fazla elektrik ihtiyacı doğduğunda devreye girmesi amaçlanan sistemle kullanıcıların elektrik masraflarının dengelenmesi ve bağlantılı olarak çevreye verilen zararın azaltılması amaçlanıyor.
Montreal’de düzenlenen Electric Vehicle Symposium & Exhibition 29 etkinliğinde duyurusu gerçekleştirilen enerji depolama sistemi, hem kullanımda olan hem de ömrünü tamamlamış BMW i3 bataryalarından evdeki elektrik tüketiminde yararlanabilmenin yolunu açıyor. BMW, sunduğu çözümün yeni 22 kWh veya 33 kWh‘lik batarya paketleri ile kullanılacağını belirtiyor. Zamanı geldiğinde kullanılmış elektrikli otomobil bataryalarından da bu sistem aracılığıyla yararlanmak mümkün olacak.
Öyle bir pazar henüz oluşmadı fakat önümüzdeki yıllarda ortalıkta pek çok kullanılmış ve miadını doldurmuş; geri dönüşüme gitmeye hazır elektrikli otomobil bataryası olacak. BMW ve Almanya merkezli BECK Automation‘ın son derece zekice olan fikri ise onlardan yerleşim yerlerinde tüketilen enerjiyi karşılamak için yararlanmak. Eski bataryaları güneş enerjisiyle şarj etmeyi mümkün kılacak şarj istasyonlarından doldurmak ise olabilecek en iyi senaryo. Ortalama bir evin günlük elektrik tüketiminin 15 ila 30 kWh arasında olduğunu belirten BMW, 22 ve ya 33 kWh’lik BMW i modellerinin bataryalarının hane halkının tam bir günlük enerji ihtiyacını karşılayabileceğini söylüyor. Hatta bu sistemle başka bir elektrikli otomobilin pilini şarj eden kullanıcı, karbon ayak izini iyice azaltmış oluyor.
BMW’nin yıllardır süren çalışmalarını sonucu olan bu tip bir enerji depolama sistemi çözümü, otomobil üreticileri arasında bir ilk olma özelliği taşıyor.