BMW i3’ün en çok eleştirilen noktası yeni nesille birlikte ortadan kalkabilir
Kaynaklardan gelen bilgiye göre yeni nesil, en büyük batarya iyileştirmesini beraberinde getirecek.
BMW i departmanının ilk iki modeli olan i3 ve i8’in piyasaya çıkmasının üzerinden yaklaşık 4 yıl geçti. Elektrikli otomobil geleceğinde başrol oynayan departman için bir adım öncelikli olan i3, ilk örnekleriyle kullanıcılarla çıktığı dönemde bir nebze de olsa kabul edilebilir menzil değerine sahipken ilerleyen süreçte Chevrolet Bolt ve yollara yeni yeni çıkacak olan Tesla Model 3‘ün yanında pek de başarılı sayılmayacaj bir seviyede kaldı. Yapılan son güncellemeyle yaklaşık 185 kilometre gibi bir seviyeye çıkan araç bu artışa rağmen yine de beklentileri karşılayabilmiş değil. Böylesine bir durumun olduğu ortamda haliyle eleştirilerin merkezinde kendisini bulan i3’ün bu noktasıyla ilgili en büyük değişim önümüzdeki yıl içerisinde tanıtılması beklenen yeni versiyonla birlikte gelebileceği söyleniyor.
BMWBlog’da yer alan ve markanın içerisinden geldiği söylenen detaylarda BMW’nin, i3’ün sunulduğu günden bu yana teknik anlamdaki en büyük iyileştirmeyi sunmaya hazırlandığı iddia edildi. Geliştirilen batarya teknolojisiyle aracın ağırlığında ciddi bir değişim gözlenmeden ünitenin 120Ah‘lık bir kapasiteyle geleceği de ayrıca dikkat çekerken i3’ün tek seferde en az yüzde 60‘lık bir menzil iyileştirmesine sahip olacağının altı çizildi. Bu da 2018 yılında karşımıza çıkması olası olan yeni i3’ün en az 321 kilometrelik menzili tek seferde kat edeceği anlamına geliyor. Rekabete sürekli yeni üreticilerin dahil olduğu elektrikli otomobil pazarında iddialı olmak isteyen BMW’nin adımlarını erken atması buradaki kilit rolü üstlenecek.