Standart versiyona göre gerek rakamsal gerekse altyapı bazında önemli iyileştirmeler barındıran BMW i4 M50, bundan sonraki sürecin de habercisi.
BMW’nin güncel ürün gamında i3 ile başlattığı elektrikli otomobil macerası, kademeli olarak yeni ilklere sahne olmaya devam ediyor. iX3 ve iX ile SUV segmentine de yansıyan yeni nesil güç organları için uzun süredir beklenen bir dokunuş daha geride kaldı. 1972 yılında kurulan M departmanının rozetini ilk kez elektrikli otomobile yansıtmasıyla ortaya çıkan BMW i4 M50, marka tarihine geçerek örtülerinden kurtuluyor. Geçmişte ortaya koyduğu modellerdeki reçetenin bir benzerini i4’de uygulayan M departmanı da önümüzdeki süreçte daha sık olarak gerçekleştireceği operasyonlara da bu şekilde dahil olmuş oldu.
i4 M50’nin teknik verilerine baktığımızda bizi iki elektrik motorlu bir altyapı karşılıyor. Biri ön diğeri arkada konumlandırılan bu motorların kombinasyonuyla birlikte ortaya 544 PS’lik güç değerinin çıktığını görüyoruz. Tek kademeli şanzımanla kombin edilen bu kombinasyonla birlikte otomobilin 0’dan 100’e hızlanması için 3,9 saniyeye ihtiyacı olacak. Bu değerin standart versiyonda 5,7 saniye olduğunu düşündüğümüzde M dokunuşunun etkisini daha net anlamak mümkün. i4 M50’nin maksimum hız değeri de standart pakete göre önemli ölçüde yukarıda duruyor. i4’te 189 km/s olarak açıklanan bu değer, i4 M50 kanadında ise 225 km/s’e çıkarılmış durumda. Tüm bu parçaları bir araya getirdiğimizde ivmelenme bazında aracın M3 standartlarında olduğunu söylemek mümkün.