KIŞKIRTAN DETAYLAR
BMW i8 dört farklı renk seçeneğiyle geliyor; Sophisto Gri, İyon Grisi, Protonik Mavi ve Kristal Beyaz. İtiraf etmek gerekirse her ne kadar Sophisto gri renkli bir i8 test etmiş olsak da bizim favorimiz kesinlikle iyon grisi. İyon Grisi çok daha dikkat çekici olsa da siyaha yakın tonların hakim olduğu Sophisto Grinin Batmobile havasını da inkar edemeyiz.
BMW mühendisleri, aerodinamik özelliklere sahip olması için, i8’i tasarlarken abartıdan hiç kaçınmamış. Özellikle yandan ve arkadan bakıldığında, safkan bir spor otomobilin sahip olması gereken güçlü duruşu görebiliyorsunuz.
BMW i8, aerodinamik gövdesiyle eşsiz bir bir görünüme sahip. Hava akımı için kanal görevi de gören LED stop lambalarının tasarımı fazlasıyla kışkırtıcı.
BMW i8’in yolcu bölümü, karbon fiber kompozit malzemeden yapılmış. Yüksek dayanıklılığa sahip karbon fiber kompozit, hafif oluşuyla elektrik bataryalarının yaratmış olduğu ekstra yük dezavantajını telafi ederken; i8‘in daha çabuk hızlanması ve verimliliğine de büyük katkı sağlıyor.
i8’in ön kısmında ilk dikkati çeken, “Ben bir BMW’yim!” diyen çift böbrek ızgara oluyor. Izgara dediğimize de bakmayın zira yekpare tasarım ızgara tanımına pek uygun değil. Hava ızgaraları böbrek tasarımında kullanılmak yerine ön kaput üzerine gömülmüş. Ön kaput altında ne olduğunu göremiyorsunuz çünkü son kullanıcıların ön kaputu açması önerilmiyor. Ancak biz söyleyelim; açılmayan ön kaputun altında bir elektrik motoru yer alıyor. Arka tarafta, cam kapağın altında heybetli bir motor görmeyi hayal ediyorsanız üzgünüz. Çünkü burada, sadece çantanızı koyabileceğiniz, daha fazlasını da sunmayan küçük bir bagaj var.
BMW i8 tasarımında en dikkat çeken unsurlardan bir diğeri ise, makas şeklinde açılan kapıları. Makas şeklinde açılan kapılar BMW i8’in sportif görünümünü desteklerken, aynı zamanda kapıların daha dar bir alanda, fonksiyonel bir şekilde yukarı doğru açılmasını da sağlıyor. Alüminyum, karbon ve termoplastik kullanılarak üretilen kapılar, alışılmış kapılara göre çok daha hafif. Öyle ki küçük bir çocuk dahi kapıları rahatlıkla kapatıp açabilir. Makas şeklinde açılan kapılar için BMW tasarımcılarının başka markalardan “esinlendiğini” söyleyenlerin sayısı hiç de az değil. Ancak şunu belirtmekte fayda var makas şeklinde açılan kapılar sadece havalı gözükmesi için tasarlanmamış. Aslında bu biraz da tasarım çıkmazı; zira i8’in kapıları fazlasıyla uzun. Bu uzunlukta bir kapının alışılmış şekilde yana doğru açılması büyük bir kullanım problemi yaratacağından kapılar yukarı doğru açılır şekilde tasarlanmış.