ETKİLEYİCİ PERFORMANS
0’dan 100’e 4.4 saniyede ulaşan BMW i8; Comfort, Eco Pro ve Sport olmak üzere 3 ayrı moda sahip. Buna ek olarak; eDrive özelliğiyle i8, tamamen elektrikli sürüş moduna geçiyor. eDrive ile saatte 120 kilometre hıza kadar elektrikli sürüş mümkün. eDrive’ın kullanılmadığı durumlarda ise, saatte 65 kilometre hıza ulaşıldığında yanmalı motor devreye giriyor.
BMW i8, tamamen elektrikli olarak kullanıldığında sadece 37 kilometre menzile sahip. Agresif bir sürüşle veya klimalar sürekli açıkken, verilen bu değerleri de görmeniz neredeyse imkansız.
Gelelim en etkileyeci kısıma; BMW i8 ile yanmalı motor ve elektrik motorun gücünü sonuna hissediyorsunuz.
Sport moda geçtiğiniz andan itibaren, kırmızı tonlarına bürünen kadranla birlikte, sizi de hafiften bir ateş basıyor.
BMW i8, tamamen elektrikli olarak kullanılırken güç sadece ön akstan geliyor. Hibrit modda ise, arka aksta yer alan 3 silindirli motor ve ön aksta yer alan elektrik motoru dört tekerleğe de güç sağlıyor. BMW i8, dört çekerin avantajlarıyla saatte 250 kilometre hıza kadar ulaşabiliyor. i8’in iç titreten motor sesinden de bahsetmemek olmaz. 1,5 litre, 3 silindirli bir motordan, akla hayale sığmayan bu sesin gelmesi sizi şaşırtmasın. Çünkü i8’de, kükreyen safkan bir spor otomobili taklit eden, hoparlörlerle desteklenmiş bir sistem var. Gerçek motor sesiyle senkronlanan bu sesin, bir hoparlörden geldiğini anlamak neredeyse imkansız. Dışarıdan gözükmeyen hatta nerede olduğu da anlaşılmayan hoparlör arka tarafta sol egzozun –aslında bir egzoz değil– içinde konumlandırılmış. Ayrıca ön sağda da bir hoparlör var. Ancak öndeki hoparlör motor sesi yerine yoldaki yayaları aracın yaklaştığına dair uyarıcı bir ses çıkartıyor. Bu ses kapatılabiliyor ancak elektrik modunda ilerleyen bir i8’in sessizliği yolda yürüyenler için fazlasıyla tehlikeli olacağı için kesinlikle önermiyoruz.