Almanya’daki tesislerinde son kez banttan indirilen BMW i8, elektrik deneyiminin temel taşlarından birisi olarak anılmaya devam edilecek.
Bugün otomobil piyasasının merkez gündem maddeli olan elektrik gücü, BMW cephesinde uzun süredir “i” rozeti üzerinden yollarda kendisini gösteriyor. Tam elektrikli i3 ile birlikte bu rozeti asfalt üzerinde temsil eden BMW i8 için artık günümüz şemasındaki rolü sona erdi. 6 yıldır üretimi devam eden modelinin son örneğini geçtiğimiz günlerde banttan indiren marka, ilk günden son ana kadar toplamda 20.500 adet i8 üretti. Aracın son örneğiyse Portimao Mavi renk seçeneğiyle tamamlanan bir i8 Roadster oldu. Almanya’daki bir müşteriye gönderilen model, BMW’nin elektrik geleceğinin temel taşlarından birisi olarak anılmaya devam edilecek. Nitekim bugün iX3 ile gündemde olan şirketin son dönemlerde elde ettiği tecrübenin arkasında i8 rozetinin olduğunu gönül rahatlığıyla söylemek mümkün.
Teknik özelliklerinin ötesinde barındırdığı tasarım çizgileriyle hafızalarda yer edinen i8, hiper otomobillere meydan okuyan bir karaktere sahip oldu. Hibrit olarak nitelendirilse de, tam anlamıyla elektrikli sürüş deneyimini ortaya koymaktan nispeten uzak olan modelin yaklaşık 370 beygir güç ve 570 Nm torka sahip olduğunu biliyoruz. BMW içerisinde i8’in yerini alacak elektrikli bir spor otomobilin de çalışmaları devam ediyor. Geçtiğimiz yıl tanıtımı gerçekleştirilen Vision M Next konseptinin merkeze alınacağı modelin 600 beygire kadar güce sahip olması bekleniyor. Yine içten yanmalı motorun kullanılacağı modelin elektrik menzilinin ise i8’in üç katı kadar yüksek olması da gündemde.