Dünyanın en büyük otomobil üreticileri arasında yer alan BMW, daha fazla gelir elde etmek adına tepki çeken bazı adımlar atmıştı.
Hayatımız abonelik paketleri ile sarılmış durumda. Her geçen gün başka bir servisin abonelik paketi duyuruluyor, mevcut servisler abonelik sistemine geçiş yapmaya başlıyor. Bunun arkasında firmaların düzenli gelir akışı elde etme istekleri yer alıyor. Şirketler birçok alanda tek bir satış üzerinden yüklü miktarlar alamadığı için hizmetlerini abonelik üzerinden satarak yan gelir elde etmeyi hedefliyor. Bu durum internet hizmetleri için bir yere kadar kabul edilebiliyor ancak BMW tarafından geliştirilen “CONNECTED DRIVE” hizmeti, genel olarak tepki çekiyordu. Çünkü örneğin BMW belirli ülkelerde bazı otomobil modelleri için ısıtmalı koltuk aboneliği satmaya başlamıştı. Satın alınan aracın içerisinde hali hazırda yer alan koltuk ısıtmayı kullanmak için kişilerin abonelik satın alması gerekiyordu. Sadece ön koltuk için istenen aylık ücret 18 dolar seviyesinde yer alıyordu. Yıllık abonelik için 180 dolar, hali hazırda araçta olan ısıtma sisteminin kullanım hakkını kalıcı olarak satın almak ise tam 415 dolar seviyesinde bulunuyordu. Bu durum elbette çok tepki çekti ve firma aylar sonra doğru yolu görerek bu sistemi sona erdirdiğini duyurdu. Bu karar alındı ancak firma halen bazı başka araç özelliklerini abonelik ile satmaya devam edecek. Kurulan donanım altyapılarını yazılımsal olarak limitleyen firma, bazı çok gelişmiş yazılımsal özellikleri bir seviyeye kadar parayla satmakta haklı olabilir ancak temel şeyler için abonelik istenmesi gerçekten çok kötü görünüyor.