Elektrikli otomobil pazarının en önemli isimlerinden olan BMW, iX modelinde neredeyse 1.000 km menzil sunabilen bir pili test etti.
Geçtiğimiz aylarda duyduğumuz bu çalışmanın arkasında BMW ile Our Next Energy (ONE) firması yer alıyordu. Bu ortaklığın temelinde de spesifik olarak ONE tarafından geliştirilen özel bir pil paketi bulunuyordu. Bu daha önce Tesla’lar üzerinde de gösterilen pil paketi için firma şunu açıklamıştı: “ONE’ın benzersiz uzun menzilli Gemini teknolojisi, lityum kullanımını yüzde 20, grafit kullanımını ise yüzde 60 oranında azaltıyor ve aynı zaman nikel ile kobalt kullanımını de en aza indiriyor. Bunu yaparak ONE, çevresel etkiyi önemli ölçüde azaltabilen daha sürdürülebilir bir enerji depolama teknolojisi yaratıyor.” Açıklamaya göre iki farklı kimyasal yapıyı bir araya getiren pil (LiFePoc ve LiMnO), bu sayede çevreci kalarak birim alanda yüksek menzil sunuyor. BMW ile Our Next Energy, yapacakları testler kapsamında elektrikli SUV modeli iX üzerinde tam 965 km tek şarj menziline ulaşmayı hedefliyordu ve bugün öğrendiğimiz kadarıyla bu konuda başarıya ulaşıldı. Gemini’yi Tesla Model S üzerinde test ettiğinde 1.210 km’ye ulaştığı aktarılan Our Next Energy (ONE), hazırladığı altyapıda kısa mesafeli yolculuklar için farklı bir tür hücre ve daha uzun menzilli yolculuklar içinse daha yüksek yoğunluklu bir hücreyi bir araya getiriyor.
iX’in normalde 71-kWh pil paketi ile 414 km, 105-kWh pil paketiyle ise 630 km menzil sunduğu aktarılıyor. ONE’ın araca sorunsuz olarak yerleştirmeyi başardığı 710 kg’lık pil paketi ise 185-kWh seviyesinde ve bu sayede tam 1.000 km’ye oldukça yaklaşılabiliyor. ONE, Gemini pil tasarımını ticarileştirme odağında geliştirmeye devam edeceklerini belirtiyor, yani sistem henüz BMW tarafından dahi gerçek kullanıma alınmıyor.
BMW tarafı gibi Mercedes-Benz de elektrikli taraf için önemli çalışmalar yapıyor. Bunlardan birisi olan VISION EQXX, Mercedes’in ve elektrikli otomobil pazarının en önemli gelecek gösterimleri arasında yer alıyor. Direkt olarak yüksek verime odaklanan otomobil, bu açıdan standart araçlardan ayrılan bir yapıya sahip ve özellikle kuyruk benzeri tasarlanan uzun arka bölümüyle fark yaratıyor.
İlk duyurusu yapıldığında 1.200 km, daha sonra ise 1.000 km gerçek menzile sahip olduğu açıklanan tamamen elektrikli otomobil modeli, Mercedes-Benz COO’su Markus Schäfer’a göre EQS’ten yüzde 20 daha yüksek enerji yoğunluğuna sahip pil hücreleri kullanıyor. İşte bu özel temeller üzerine kurulan araç ile geçtiğimiz aylarda söz verilen menzile gerçek yol şartlarında ulaşıldı.
Şirket, VISION EQXX ile Almanya Sindelfingen’den yola çıktı ve tek şarjla tam 1.000 km yol yaparak Fransa Cassis’e geldi. Bu test, yakın gelecekte hayatımıza girecek elektrikli otomobiller için fazlasıyla ümit verici görünüyor. Gelecekte menzillerin daha da iyi hale gelmesi bekleniyor. Bunu sağlayacak olan ise katı hal pili gibi yeni nesil pil teknolojileri olacak.