BMW, içerisinde barındırdığı diğer otomobil markalarının yanı sıra motosiklet departmanını da karbon nötr hedefi kapsamında hızlı dönüşüme alıyor.
BMW grubu kısa süre önce marka geleceklerinin merkeze alındığı önemli bir toplantıyı geride bıraktı. Motorrad ve MINI markalarını bünyesinde barındıran grup, dijital ortamda gerçekleştirdiği basın toplantısında CO2 emisyonlarını azaltacak hedeflerini açıkladı. Grup ayrıca, 2030 yılına kadar küresel satışlarının en az yüzde 50’sinin tamamen elektrikli modellerden oluşması bekliyor. Bu kapsamda marka bazındaki model çeşitliliği da kısa vadede hızlı bir şekilde artırılacak. Şirket 2030 yılına kadar 200 milyon tonun üzerinde CO2 emisyonunu önleyeceğini de açıkladı. Açıklanan bu hedef, Münih gibi bir milyondan fazla nüfusu olan bir şehrin yıllık CO2 emisyonunun 20 katından daha yüksek bir miktarı ifade ediyor. Hammaddeden üretim süreçlerine kadar her kademede daha fazla geri dönüşüm hedefleyen BMW Group, araçların tüm yaşam döngüsü boyunca bırakacağı karbon ayak izini minimuma indirecek.
BMW ürün gamı elektrikli 5 Serisi ve X1 ile zenginleşecek
2013 yılında pazara sunulan i3, yakın dönemde ülkemizde de satışına başlanan MINI Electric grubun bu kapsamdaki öncüleri oldu. iX3’ün yanı sıra iki yeni modeli iX bu yılın son çeyreğinde ve i4 de 2022 yılı ilk çeyreğinde yollara çıkarak hedefin yeni oyuncuları olacak. BMW ayrıca önümüzdeki senelerde 5 Serisi ve BMW X1’in tamamen elektrikli versiyonlarını da ürün gamına eklecek. Bu modelleri MINI Countryman ve BMW 7 Serisi izleyecek. 2023 yılına kadar grup, mevcut segmentlerindeki modellerinin yaklaşık yüzde 90’ında en az bir tane tamamen elektrikli modele sahip olacak. Bunun yanında BMW Motorrad’ın geçtiğimiz yıl sahneye çıkardığı Definition CE 04 isimli tamamen elektrikli motosiklet konseptinin üretim versiyonu da yaz aylarında tanıtılacak. Tüm ürün portföyünde en az bir tane tamamen elektrikli model sunmayı planlayan BMW Group önümüzdeki 10 yıl içinde yaklaşık 10 milyon tamamen elektrikli aracı yollara çıkaracak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
BMW Grubu, 2025 yılında lansmanını yapmayı planladığı “Neue Klasse” stratejisiyle birlikte modellerinde sürdürülebilirliği ve araç başına kaynak tüketimini önemli ölçüde azaltarak önümüzdeki on yıldan itibaren yeni bir seviyeye taşımayı planlıyor. Geri dönüştürülmüş çelik, plastik ve alüminyum gibi ikincil malzemelerin yüzdesini önemli ölçüde artırmayı hedefleyen markalar, bu kapsamda altyapıyı yanal çevreci elemanlarla destekleyecek.