Elektrikli ulaşım çalışmalarının grubun tüm üyelerine yayan BMW, 2021 sonuna geldiğinde küresel çapta 5 yeni modeli kullanıcılara sunacak.
Bugün yeni dönemin ilk temsilcilerinden olacak i4’ün tanıtımını gerçekleştiren BMW, kısa vadede tamamen yeni modellerle destek kuvvetlerini sahaya sürecek. BMW Group’un elektrikli mobilite alanındaki yatırımları dünya çapında satılan 192.662 elektrikli BMW ve MINI marka otomobille meyvelerini vermeye başlarken, markanın 2020 yılındaki en önemli büyüme faktörlerinden biri oldu. Yapılan yeni duyuruyla birlikte 2025 yılına kadar 5 yeni modelin sunulacağı netleşti. 2020 sonbaharında Çin’de piyasaya sürülmesinin ardından Yeni iX3, Avrupa ve Türkiye’de yollara çıkıyor. BMW i3, Yeni MINI Cooper SE ve yakında yollara çıkacak olan BMW i4 ve BMW iX ile birlikte, yıl sonuna kadar toplam beş elektrikli model sunulacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
BMW, 2025 yılına kadar içten yanmalı motor seçeneğinin yarısa veda edecek
Önceki yıla göre yüzde 31,8 artan elektrikli otomobil satışlarında, tamamen elektrikli versiyonlar yüzde 13, Plug-In Hybrid motorlu versiyonlar ise yüzde 40 satış artışı gerçekleştirdi. Avrupa’da elektrikli otomobillerin oluşturduğu toplam teslimatların oranı ise yüzde 15 arttı. Küresel salgına rağmen yılın ikinci yarısında 1 milyon 360 bin araç satışına ulaşan grubun kârı bir önceki döneme oranla yüzde 9,8 artışla 4 milyar 724 milyon avro olarak gerçekleşti. Elektrifikasyonun hızlı gelişimi göz önüne alındığında, bugün kullanılan motor çeşitlerinin yüzde 50’sine kadarının 2025 yılına kadar ortadan kalkmasını öngören marka, ayrıca model portföyünün karmaşıklığını azaltmak, satın alma ve üretim verimliliğini artırmak için yatırımlarını sürdürüyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
BMW Grubu’nun geleceğin mobilitesine yönelik devam eden dönüşümü, geçtiğimiz yıl AR-GE bazında yüksek düzeyde harcama yapılma gerekliliğini de ortaya koyud. Çoğunlukla araç bağlantısı, otonom sürüş ve elektrikli mobilite gibi geleceğe yönelik mobilite teknolojilerinin yanı sıra yeni araç projelerine bu kapsamda kaynak aktarıldığını görüyoruz. Sıkılaştırılmış maliyet yönetiminin bir sonucu olarak, Ar-Ge oranı da çatı şirket gelirlerindeki ılımlı düşüşe rağmen neredeyse bir önceki yılki yüzde 6,3 seviyesinde kaldı. Satış rakamları artan elektrikli BMW ve MINI modeli sayesinde grup, 99 g / km’lik karbon salınım rakamına ulaşarak 2020’de Avrupa filosu için belirlenen 104 g / km’lik emisyon hedefini de yakalamış durumda.