Düzenlenen özel bir organizasyonda gazetecilerle bir araya gelen departmanın satış ve pazarlama sorumlusu Peter Quintus, M modelleriyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
Tork konvertörlü versiyonların ardından hayatımıza giren çift kavrama otomatik şanzımanlarla birlikte otomobil üreticilerinin bu alana çok daha eğilimli olduğunu görmeye başladık. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte geleneksel manuel şanzımanlar yerine kullanımları önemli oranda artan otomatik şanzımanların genel kullanımda ve trafik sorununun yoğun karşılaşıldığı durumlarda sunduğu rahatlık üzerine söylenecek pek birşey olmadığı aşikar. Lakin madalyonun diğer yüzünde özellikle performans otomobilleri tabanlı manuel şanzımanlardan vazgeçilmesinin de bir kesim kullanıcıyı oldukça üzdüğü de bir gerçek olarak önümüzde duruyor. En yakın olarak geçtiğimiz ekim ayında Ferrari’nin resmi olarak son verdiğini açıkladığı manuel şanzıman üretimine yakın dönemde BMW’nin M departmanı da eklenmeye hazırlanıyor.
Güney Kore’nin Incheon kentinde düzenlenen BMW M Experience 2017 etkinliğinde basın mensuplarıyla bir araya gelen departmanın satış ve pazarlama sorumlusu Peter Quintus markanın manuel vitese bakışı ve geleceğiyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Halihazırda yapılan satışlar üzerinden analiz edilen en güncel veriler doğrultusunda BMW M modellerinin sadece yüzde 10 oranda manuel şanzıman kombinasyonuyla satıldığını ve bunun büyük bir bölümünün Amerika’da gerçekleştiğini ifade eden Quintus, yeni model araçlarda kullanılan manuel şanzımanların oldukça dayanıklı olmasına karşın finanse edilmesi oldukça zor olduğunu belirtiyor. Konuşmasının devamında; “Üzgünüm lakin manuel şanzımanın gelecekte yer alacağını düşünmüyorum.” diyerek önümüzdeki 6-7 yıl içerisinde M modellerinde kullanımının durdurulacağının altını çizen Quintus, otomatik şanzımanların üretiminin yanı sıra güç ve tork iletimi konusunda otomatik şanzımanların çok daha avantajlı olduğunu, araç genelinde ağırlık kazanımı sağladığını ve gelecekte çok daha iyi ve zeki olacağını söyledi.