Büyük otomobil üreticilerinden BMW sonrasında Mercedes-Benz de daha fazla gelir elde etmek adına tepki çeken bir adım duyurmuştu.
Mercedes-Benz, resmî sitesinde geçtiğimiz ay elektrikli EQ serisinde yüksek gücü “Acceleration Increase” isimli abonelik paketi ile satmaya başladı. Firma EQ serisi araçların performansını yazılımsal olarak artırmak ya da dijital limitleri ortadan kaldırmak adına aylık 100 dolar, yıllık ise 1.200 dolar istiyor. Bu para ödendiği zaman aracın taşıdığı elektrik motorundan ve batarya paketinden daha yüksek güç alınabiliyor. Örnek vermek gerekirse bu abonelik paketi ile EQS 450‘nin gücü yazılımsal olarak 355 beygirden 443 beygire çıkarılıyor. Aracın 0’dan 100 km/s hıza ulaşma süresi ise 5,3 saniyeden 4.5 saniyeye çekiliyor. EQE 350 ise “Acceleration Increase” aboneliği satın alındığı zaman 288 beygirden 349 beygire çıkıyor. Bu aracın 0-100 km/s hızlanması ise 6 saniyeden 5.1 saniyeye kadar iniyor.
Bunu Avrupa özelinde yapmasının yasal olarak suç olduğu aktarılan firma, sanıyoruz bu yüzden BMW’ye örnek olmadı. Bir açıklama yapan dev üretici BMW, CES 2023 duyuruları kapsamında net olarak elektrikli araçları için yüksek performansı abonelik ile satmayacağını ya da gücü abonelik altına gizlemeyeceğini belirtti. Firma bunun yerine aynı seri içerisinde farklı versiyonlar satacak, bu versiyonlarda gerçekten donanımsal olarak daha güçlü motor / motorlar yer alacak. Dev üretici bu konuda Mercedes-Benz tarafına gelen tepkileri görmüş ve bunun yanlış olduğunu anlamış gibi görünüyor. Ancak bu konuda BMW’nin de bazı hataları bulunuyor.
Bunu diyoruz çünkü BMW abonelik konusunda daha önce de gündemde gelmiş ve çok tepki çeken bir adıma imza atmıştı. Almanya merkezli dev üretici bir süredir belirli ülkelerde bazı otomobil modelleri için ısıtmalı koltuk aboneliği satıyor. Evet, satın alınan aracın içerisinde halihazırda yer alan koltuk ısıtmayı kullanmak için kişilerin abonelik satın alması gerekiyor. Sadece ön koltuk için istenen aylık ücret 18 dolar seviyesinde. Yıllık abonelik için 180 dolar, halihazırda araçta olan ısıtma sisteminin kullanım hakkını kalıcı olarak satın almak ise tam 415 dolar seviyesinde.
Bu konuda başka bazı hizmetleri de abonelik altında satan BMW, üst seviye araçlarda dahi bu yolu izliyor olmasıyla gerçekten şaşırtıyor ve tepki topluyor. Kurulan donanım altyapılarını yazılımsal olarak limitleyen firma, bazı çok gelişmiş yazılımsal özellikleri parayla satmakta haklı olabilir ancak koltuk ısıtma gibi temel şeyler için abonelik istenmesi kabul edilemiyor.