Almanya merkezli dev üreticilerden BMW, tamamen elektrikli tarafla karışmaması için benzinli araçlarının model ismindeki “i” harfini kaldırıyor.
Yeni atılan adım kapsamında “i” harfi artık benzinli motora sahip BMW modellerinde kullanılmayacak. “İ” harfini artık elektrikli araçlara özel olarak bırakacak marka, burada gerçekten mantıklı bir adım atıyor. Gelecek benzinli araçlarında “i” yerine başka bir harf kullanıp kullanmayacağı henüz bilinmeyen BMW, kısa önce bir kilometre taşıyla gündemimize gelmişti. Şirket çok uzun zamandır yer aldığı elektrikli tarafta 1 milyon satışı geride bırakmıştı. Marka bu yılın ilk üç ayında 82.700 adet tamamen elektrikli BMW, Mini ve Rolls-Royce otomobili müşterilere sunduklarını da aktardı. BMW i3 modeliyle elektrikli alana gerçekten çok erken adım atan firma, bunlardan önce ise Rimac ortaklığıyla ses getirmişti. Bu konuda yapılan resmi basın açıklamasında Rimac ve BMW arasındaki iş birliğinin amacı, “Gelecek bazı elektrikli araçlarda kullanılacak yüksek voltajlı batarya teknolojileri geliştirmek ve ortak olarak üretmek” şeklinde açıklanmıştı.
Bugatti Rimac’ın çatısı altında, temelde Volkswagen çatısı yer alan Rimac, elektrikli hiper otomobiller konusunda çok tecrübeli bir firma ve BMW’ye bu konuda çok ciddi yardımları olabilir. Aktarıldığı kadarıyla Rimac önümüzdeki dönemde BMW’ye tamamı şirket içinde tasarlanan ve üretilen yüksek voltajlı bataryalar, e-akslar, diğer elektronik parçalar ve yazılım çözümleri tedarik edecek.
Bu aralar elektrikli tarafta çok sayıda başka ortaklık gündeme geldi. Örneğin Nissan ve Mitsubishi bir elektrikli pickup ortaklığı kuracaklarını doğruladı. İki önemli marka tarafından ortak olarak geliştirilecek ve üretilecek bu bahsi geçen elektrikli pickup, yukarıda da dediğimiz gibi ilk olarak pickup pazarının çok büyük olduğu ABD pazarına özel kalacak.
Direkt olarak Meksika’da üretileceği açıklanan ve bu açıdan fiyat konusunda iddialı olacağı düşünülen aracın, aynı zamanda “plug-in hybrid” yani elektrik destekli bir versiyonu da sunulacak. 2027 sonrasında geleceği düşünülen yani henüz yakında olmayan model, ABD pazarında çok büyük satış rakamlarına ulaşabilir, oradaki zorlu rekabette çok önemli bir oyuncu olabilir.
Nissan bu aralar başka üreticilerle de ortaklık çalışmaları yapıyor. Örneğin kısa süre önce resmi olarak duyurulduğu üzere Nissan ve Honda da bir araya geliyor. Bu bağlamda iki dev ileride karşımıza ortak bir elektrikli otomobil platformu çıkarabilir ve bu platformdan birçok bütçe dostu araç gelebilir. Elektrikli taraftaki satış ile üretim maliyetlerini düşürmek adına mantıklı görünen bu adım, henüz erken aşamada yer alıyor ancak çalışmaların hızlı şekilde ilerlemesi bekleniyor.