reklamı kapat

POPÜLER

BMW ve Toyota

BMW ve Toyota, Avrupa’da iklim aktivistlerinin hedefi oldu

Dünyanın en büyük otomobil firmaları arasında yer alan BMW ve Toyota, Avrupa’da iklim aktivistlerinin hedefi oldu.

BMW ve Toyota halen çok sayıda içten yanmalı motora sahip otomobil modelinin satışını yapıyor. Bunun yanında elektrikli modeller üzerinde de çalışan ikili, bu sefer kendileri için hoş olmayan bir konuda gündemde yer alıyor. Çevreci aktivizm grubu “Brandalism” ve diğerleri, İngiltere ve Avrupa merkezli birçok ülkede özel reklamlar hazırlayarak BMW ve Toyota’ya karşı bir kampanya düzenledi. Bu ilk bakışta firmalardan geliyor gibi görünen reklamlar, “#BanFossilAds (Fosil yakıtlı araç reklamlarını yasaklayın şekilde çevrilebilir)” etiketine sahipler ve firmaların çevre konusundaki yanıltıcı reklamlarını ve iklim politikasına karşı agresif lobi faaliyetlerini eleştiriyor.

Aktarıldığı kadarıyla Influence Map 2022 yılında Toyota’yı iklim karşıtı lobicilik faaliyetleri nedeniyle dünyanın en kötü 10. şirketi olarak listeledi. Bu konuda BMW’nin ise 16. sırada yer aldığı belirtiliyor. İklim aktivistleri, içten yanmalı motora sahip SUV’lar gibi çevreye zararlı araçların reklamlarının düzenlenmesi için sigara tarafında olduğu gibi özel yasaklar ve kurallar getirilmesini istiyor.

Çevre konusunda Toyota kısa süre önce de gündeme gelmişti. Şirketin CEO’su Akio Toyoda, elektrikli otomobilleri tek seçenek olarak bırakmak istemediğini söyledi. Akio Toyoda, bu kapsamda “Otomobil dünyasındaki büyük bir kesim elektrikli araçların tek seçenek olarak gerçekten uygun olup olmadığını merak ediyor. Ancak bunun (Sadece elektrikli otomobillerin olduğu geleceğin) günümüzde bir trend olduğunu düşünüyorlar ve bu yüzden yüksek sesle konuşamıyorlar. Aslında doğru cevap halen belirsiz ve kendimizi tek bir seçenekle sınırlamamalıyız.” gibi ilginç bir söylemde bulundu.

Toyoda, burada ileriye dönük olarak en iyi yolun “hibrit, plug-in hibrit, hidrojen ve tamamen elektrik” gibi farklı temellerin geliştirilmesi olduğuna inanıyordu. Polestar firmasının sürdürülebilirlik konusundaki üst düzey ismi Fredricka Klaren ise bu konuda farklı bir açıklama yaptı. Küresel ısınma konusunda zaman kaybedilmemesi gerektiğini belirten Klaren, “Bu mümkün değil. Fosil yakıtları kullanmaya devam edemeyiz.” demişti

BMW ve Toyota tarafına yönelik adım yanında bu da ilginizi çekebilir: Franky Zapata’dan yeni hava aracı