reklamı kapat

POPÜLER

BMW Toyota

BMW ve Toyota, “hidrojen” temelli araçlar için ortaklıklarını genişletiyor

 - Güncelleme: 29 Ağustos 2024 09:42

Almanya merkezli BMW ve Japonya merkezli Toyota hidrojen temelli araçlar için ortaklıklarını genişletiyor. Hidrojen altyapısının yok olması istenmiyor.

Hidrojen temelli araçlar henüz hayatımızın bir parçası haline gelmedi. Bu konuda önemli çalışmalar yapılıyor ancak henüz hidrojenli araçlar öne çıkamıyor. Bunu değiştirmek adına 2012’de bir araya gelen otomobil devleri BMW ve Toyota, halen ciddi bir gelecek potansiyeli gördükleri bu alandaki iş birliklerini güçlendirme kararı aldı. Atılan yeni adım kapsamında artık Toyota’nın BMW’ye daha fazla hidrojen uyumlu otomobil bileşeni sağlayacağı aktarılıyor. Önümüzdeki yıllarda piyasaya birden fazla hidrojen yakıt hücreli araç sürmeyi planlayan BMW, bazı rakiplerinden farklı olarak geleceği sadece elektrikli araçlarda görmüyor. İçten yanmalı motora sahip araçlar ve tamamen elektrikli modeller yanında hidrojen yakıt hücreli araçlardan da sunmak isteyen firma, hidrojen temelli bir “X5” planı da yapıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hidrojen konusunda sadece otomobil odaklı çalışmalar yapılmıyor. Örneğin motosiklet denildiği zaman akla gelen ilk isimlerden olmayı başaran Kawasaki, hidrojenli motosiklet prototipini geliştirmeye devam ediyor. Şirketin hidrojenle çalışan motosiklet prototipi geçtiğimiz haftalarda ilk defa halka açık olarak sergilendi ve yapılan en son açıklamada şunlar aktarıldı: “Hidrojen temelli motosikletimiz, 2023’ün mart ayında başlayan araştırmaların bir parçası olarak üretildi ve 2024’te başlayan test sürüşleri yapılan halka açık gösteri sürüşüyle yeni bir seviyeye taşındı.

Modele Ninja H2’de bulunan dört silindirli 998 cc üniteyi temel alan bir hidrojen motoru monte edildi ve silindirlere doğrudan hidrojen yakıt enjeksiyonu sağlamak için özel modifikasyonlar yapıldı. Motosikletin şasisi ise hidrojen yakıt depolarını ve yakıt besleme sistemini taşıyacak şekilde tasarlandı.”

Gelecek için çok önemli bir test platformu olan motosiklet, hidrojeni arkadaki oldukça büyük tanklarda taşıyor ve bu yüzden oldukça heybetli bir gövdeye sahip. Yapılan açıklamaya göre Kawasaki, küçük araçlar için hidrojen temelli içten yanmalı motorları uygun hale getirmek amacıyla Honda, Suzuki ve Yamaha ile birlikte çalışıyor.

BMW ve Toyota planları yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli