Seri üretime taşınmasıyla birlikte pek çok noktadan marka tarihine geçen BMW XM, lüks segmentin zirvesine oynayacak.
SUV segmentindeki popülerlik ivmesinde herhangi bir kayıp olmaması, otomobil üreticilerini bu alanda ilklere imza atmaya itiyor. Bentley, Lamborghini ve Rolls-Royce gibi isimlerin ardından Ferrari’nin de kısa süre önce segmente kendi yaklaşımıyla dahil olması da bunların güzel örneklerinden. Bugün de listeye yepyeni bir ismi ekleme vaktimiz geldi. Konsept olarak tanıtıldığı günden itibaren ilgi odağı olan BMW XM, artık seri üretim formuyla karşımızda duruyor. Markanın performans departmanı M tarafından özel olarak geliştirilmiş ilk SUV olarak tarihe geçecek olan XM, M1 ile birlikte ise genel tabloda ikinci özgün model konumumda.
Tüm parçalarının bir araya gelmesiyle birlikte dev olduğu kadar 2.750 kilogramlık değer ile ağırlık olarak da üst sınırlarda gezen bir SUV bizi bekliyor. Tasarım olarak konsept dinamiklerine büyük oranda sadık kalındığını gördüğümüz modelin en büyük sihri rakamsal verilerinde. Bu zamana kadar M tarafından geliştirilmiş en güçlü yol modellerinden biri asfalta inecek. Kaputunun altında 4,4 litrelik V8 motorun konumlandırıldığı XM, tamamen yeni geliştirilmiş bir hibrit sistemle geliyor. İçten yanmalı motorun tek başına 490 beygir güç ve 650 Nm tork ürettiği sisteme elektrik motorunun dahil olmasıyla birlikte ortaya kombinasyon olarak 745 PS güç ve 1.000 Nm tork gibi oldukça iddialı rakamlar çıkıyor. “XM LABEL RED” versiyonu üzerinden sunulacak olan bu rakamlarla birlikte M tarihinin de en güçlü versiyonuyla tanışacağız. Tüm bu sistem ağırlığı 2,8 tona yakın bu dev SUV’yi 0’dan 100’e 4,3 saniyede taşıyabiliyor. XM’in erişebileceği maksimum sürat değeri ise “M Driver’s Package” paketiyle birlikte 270 km/s olacak.