Alman otomobil devlerinden BMW, yeni elektrikli otomobil altyapısı (Gen6 eDrive) hakkında teknik detaylar paylaştı.
Gen5 eDrive’ın yerini alacak Gen6 eDrive altyapısı, ilk olarak yıl sonunda tanıtılacak Neue Klasse serisi yeni nesil elektrikli otomobil modellerinde kullanılacak. Firma tarafından yapılan açıklamaya göre 800 volt şarj desteğiyle gelen Gen6 eDrive, Gen5 eDrive’a kıyasla yüzde 30 daha yüksek şarj hızı sunacak. Yeni elektrikli araçların mevcut modellere kıyasla yaklaşık yüzde 30 daha fazla menzil sağlayacağını belirten BMW, birçok modelin 800 km’yi aşacağını ifade ediyor. Şirket ayrıca yeni nesil araçlarda, daha yüksek enerji yoğunluğu sağlamak amacıyla prizmatik hücreler yerine silindirik hücrelerden oluşan batarya paketlerinin kullanılacağını da aktarıyor. Dört tekerlekten çekişli xDrive serisi elektrikli araçların ön aksına asenkron motorlar yerleştirileceğini, çünkü bu motorların kalıcı manyetik tiplere kıyasla daha kompakt ve ekonomik olduğunu belirten BMW, Neue Klasse otomobillerinde bataryanın yapısal bir bileşen olarak kullanılacağını da açıklıyor. Şirket son olarak Gen6 eDrive’ın ilk olarak yeni iX3’te kullanılacağını belirtiyor.
Bundan önce Vision Driving Experience dikkat çekmişti. Yıl sonunda üretime girecek Neue Klasse serisi yeni nesil BMW araçlar için bir test platformu olarak geliştirilen Vision Driving Experience prototipi, özellikle Heart of Joy adı verilen merkezi kontrol ünitesiyle dikkat çekti. BMW’ye göre şirket içinde geliştirilen bu ünite aktarma organlarını, frenlemeyi, enerji geri kazanımını, şarjı ve direksiyon kontrollerini yönetiyor. Daha önceki sistemlerden 10 kat daha hızlı işlem gücüne sahip olduğu belirtilen Heart of Joy, şirketin açıklamasına göre virajların daha az kontrol düzeltmesiyle ve olağanüstü bir hassasiyetle alınmasını sağlayabiliyor. Yeni bilgisayarın ekstra işlem gücü BMW’nin daha verimli elektrikli araçlar üretmesine imkân tanıyor. Şirket hazırlanan bu prototipi bir üretim aracına dönüştürme niyetinde olmadığını söylüyor.
BMW bundan önce elektrikli ve içten yanmalı araçları uzun yıllar beraber sunacak olmasıyla ses getirmişti.Alman devi elektrikli otomobil pazarına birçok rakibinden daha önce giriş yaptı. Şu anda çok sayıda elektrikli otomobil modeli satan firma, içten yanmalı motora sahip araç satışına da devam ediyor. Peki bu ne kadar daha devam edecek? Şirket tamamen elektrikli geleceği tam olarak ne zaman benimseyecek? Yapılan açıklamaya göre henüz değil. Çünkü büyük üretici elektrikli ve içten yanmalı araçları uzun yıllar birlikte sunacak. Peki bu tam olarak nasıl ekonomik olarak sürdürülebilir olacak? Üst düzey BMW yetkilisi, Bernd Körber tarafından yapılan açıklamaya göre şirket, benzinli, elektrikli ve hibrit araçları tek bir üretim hattından çıkarabiliyor. Tüm güç aktarma organlarını tek bir hat üzerinde üretmek, şirkete ekonomik fayda yanında değişen müşteri taleplerine hızlı bir şekilde yanıt verme gücü veriyor.