Bomontiada’da bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen, Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen A.L.F.A. Awards’ta 37 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” seçilerek ödüllendirildi.
A.L.F.A. Awards’ta “binek otomotiv” kategorisinde BMW, “motosiklet” kategorisinde de BMW Motorrad ödüle layık görüldü. Borusan Otomotiv, 2015 yılından beri “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın ödüllendirildiği A.L.F.A. Awards’tan her yıl ödülle ayırılmanın gururunu yaşıyor.
Araştırma kapsamında Türkiye’de ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen; İstanbul, Bursa, Balıkesir, İzmir, Ankara, Kayseri, Adana, Gaziantep, Malatya, Samsun, Trabzon, Erzurum illerindeki 1.200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştiriliyor. Araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi müşteride markanın ilk izlenimini oluşturan satış öncesi ilişkiler değerlendiriliyor. Akabinde “Çoklu deneyim tutarlılığı” ile “Şirketlerin çalışan memnuniyetine verdiği önem”, “Rekabet avantajı sağlayan kişiselleştirme uygulamaları” ve “CRM” ile “Sadakat programları” gibi müşteri deneyimini önemli ölçüde etkileyen, marka deneyiminin süreçlerini ortaya koyan yaklaşımlar değerlendiriliyor. Günümüzde marka sadakatini olumlu yönde etkileyen “Satış sonrası ilişki devamlılığı”, “Çözüm odaklı hizmet”, “Şikayete dönüş hızlılığı” gibi kriterler bazında değerlendirilerek, şirketlerin müşteri devamlılığını arttırma düzeyleri tespit ediliyor.