Bosch, fren sistemiyle fren pedalı arasındaki mekanik bağlantıyı ortadan kaldıran teknolojisini 3.300 kilometreden fazla test etti.
“Brake-by-Wire” olarak geçen hidrolik temelli bu yeni fren sistemi, şimdiye kadar beklentilerin üzerinde bir performans sergiliyor. Nissan Ariya üzerinde test edilen ve çok soğuk bölgelere de götürülen teknoloji, sürücünün frenleme talebini gerekli donanımlara elektrik sinyali üzerinden iletiyor. Ağırlık ile maliyeti azaltan ve araçların içerisinde yer açan bu teknoloji hakkında bir açıklama yapan Bosch, sistem için birçok otomobil üreticisinden sipariş aldığını ve 2030 yılına kadar dünya çapında 5,5 milyondan fazla aracın “brake-by-wire” fren sistemine sahip olacağını belirtiyor. Özellikle elektrikli araçlarda kullanılacağı düşünülen altyapı, aktarıldığı kadarıyla montaj esnekliği sayesinde araçların sağdan ve soldan direksiyonlu versiyonlarının üretilmesini de kolaylaştırıyor. Gelişmiş güvenlik önlemlerine sahip olan teknoloji, ilerleyen dönemde motosikletlerde de karşımıza çıkabilir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bosch bundan önce bir hırsızlık sistemiyle dikkat çekmişti. Şirket, geliştirdiği “akıllı” motor/batarya serisinde yer alan elektrikli bisiklet bataryalarına bir hırsızlık önleme sistemi ekleyecek. Uygun bataryalara yaz aylarında gönderilecek güncelleme ile eklenecek hırsızlık önleme sistemi, elektrikli bisiklet kapatıldığı zaman otomatik olarak devreye girecek. Dijital olarak kilitlenen batarya, Bosch’un altyapısına sahip başka bir elektrikli bisiklette görev yapmayacak. Bu sayede sürece destek veren oldukça pahalı bataryalar hırsızların hedefi olmaktan çıkacak. Kağıt üzerinde fark yaratabilecek gibi görünen sistemin tek kötü yanı ücretli olması. “Battery Lock” adı verilen özelliği sadece Flow Plus aboneliğine sahip kişiler kullanabilecek. Aktarıldığı kadarıyla Bosch bir yıllık Flow Plus aboneliğini ücretsiz olarak sunuyor, daha sonrası içinse her yıl 35 dolar ödenmesi gerekiyor.