Bosch su enjeksiyon sistemiyle motor verimliliğini artırmayı hedefliyor

01 Eylül 2016 21:00

Bosch 2019’a kadar otomobillerde tekrardan su enjeksiyonlu sistemlerin kullanılması konusunda üreticilere öneride bulunuyor. Geliştirilen sistemde motor verimliliği ve tüketim konusunda ciddi iyileştirmeler mevcut.

Su enjeksiyon sistemi kökleri oldukça sağlam olan geleneksel bir sistem. İkinci dünya savaşının başlarında uçak motorlarının daha performanslı ve verimli çalışması adına geliştirilen sistemin ileriki süreçte otomotiv sektöründe de kullanıldığını görüyoruz. Motorun çalışma prensibinde görev alan emme manifoldundaki ısı seviyesinin düşürülmesini amaçlayan bu sistem sayesinde soğuyan hava sayesinde aynı basınçta daha fazla havanın silindire iletimi sağlanıyor. Bu sayede motordan daha fazla güç elde etmek mümkün oluyor. Sistemin özellikle turbo destekli dizel araçlar için, basınç limitindeki zorlanmalar ve aşınmaları önlemek adına motora ciddi katkılar sağlaması bekleniyor.


Bosch’un tasarladığı sistem otomotiv üreticilerine şirket tarafından ciddi bir şekilde öneriliyor. Bu sistem ile beraber araçların performanslarında yüzde 5, yakıt tasarrufunda ise yüzde 13’lük gibi ciddi artış parametreleri göze çarpıyor. Akıllara takılan nokta ise bu sistemin çalışması için motor dahiline suyun saklanacağı ekstra bir haznenin eklenmesi zorunluluğu. Bosch’un açıkladığı rakamlara göre belirlenen miktarki su ile bu sisteme tekrar ekleme yapmadan 2900 km yol yapmak mümkün. BMW özel olarak ürettiği M4 GTS modelinde buna benzer bir sistem kullanmış ve 49 beygir gibi ciddi bir performans artışı sağlamıştı.

VİDEO

Paylaş