Bosch elektrikli hafif ticari araçlara yönelik yeni bir çözüm getiriyor. Bosch, yeni çözümüyle hafif ticari araçlara yönelik elektrikli güç aktarma mekanizmalarını daha ekonomik ve verimli hale geleceğini söylüyor.
Bosch Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Markus Heyn, “Şehirlerde ürün tedarikine ayak uydurabilmek için teslimat trafiğini etraflıca düşünmek gerekiyor” derken, Bosch, yeni çözümünü barındıran ilk araçların 2019 yılında sunulmaya başlanacağını açıkladı.
Bosch, teslimat araçlarının büyük çoğunluğuna uyan bir elektrikli güç aktarma mekanizması sunarak, şimdi bir adım daha ileri gidiyor. Bu elektromobilite çözümünün ardında, elektrikli kamyonetlerin dağıtım merkezlerinden alıcılara yapılacak teslimatların yönetilmesi ihtiyacı yatıyor.
Bu çözüm, sürekli fren yapmamız gereken dur-kalk tarzı trafikte de menzili artırarak enerjinin yeniden kazanılmasını sağlıyor ve araçlar daha verimli hale geliyor. Birçok teslimat güzergahı günde 80 kilometrenin altında oluyor ve bu mesafe, akünün tek bir kez şarj edilmesiyle kolaylıkla gidilebiliyor. Böylece filolar, geceleri depoda yeniden şarj edilebiliyor. Güç aktarma mekanizmaları sıfır emisyona neden olduğundan, sürüş yasakları elektrikli filoları etkilemiyor.
Bosch’un eCityTruck güç aktarma mekanizmasının şanzımanlı ve şanzımansız olmak üzere iki versiyonu bulunuyor. Yeni eCityTruck güç aktarma mekanizması konsepti ile Bosch, elektrikli motor ve güç elektroniği gibi birden fazla parçayı tek bir birimde bir araya getiriyor. Bu, güç aktarma mekanizmasını hem daha verimli hem de daha ekonomik bir hale getirerek parçaların daha ekonomik olmasını sağlıyor. Bosch’un ticari araçların elektrifikasyonuna ilişkin planları kamyonetlerin de ötesine geçiyor. Bosch, bir Amerikalı start-up olan Nikola Motor Company ile birlikte elektrikli sürüş menzilinin çıtasını yükselten bir güç aktarma mekanizması geliştiriyor.