NE İSTEDİĞİNİZE DİKKAT EDİN
Oyuncular tarafından ilk bölüme getirilen en büyük eleştiri fazla kısa olması ve bulmacaların çok kolay olmasıydı. Yapımcı ekibin adeta bu eleştirilere cevap olsun diye bu bölümü hazırladıklarını tahmin ediyoruz. Act 2, ilkine göre iki kat fazla oyun süresine ve çok daha zor bulmacalara sahip. Bulmacaların zorluğunu etkileyen şey ise iki farklı etmenden kaynaklanıyor. Birincisi, bu bölümde Tim Schafer eski alışkanlıklarına dönerek “saçmalıktan çözüm üretme” sistemini uygulamış. Bir bulmacanın çözümü mantık sınırlarıyla değil ne kadar absürt olduğuyla ilintili.
Monkey Island ve Maniac Mansion gibi oyunlara çok yakışan bu sistem Broken Age’de biraz sırıtıyor. Belki de iki bölüm arasında bir tutarsızlığa sebep olduğu için böyle hissediyoruz.
Diğer etmen ise bazı bulmacaların çözümü için iki karakterin de bilgisine ihtiyaç duymamız. Hatırlarsanız ilk bölümde bir karakterin hikayesini tamamen bitirip diğerine geçiş yapabiliyorduk. Bu bölümde ise bu mümkün değil. Her iki karakterle de ilerlemeli ve çözümler için iki tarafta da elde edeceğiniz bilgileri kullanmalısınız. Bize göre bu da yanlış bir tercih olmuş. Bir öyküyü yarım bırakmak ve diğerine geçmeye zorlamak birazcık oyunun akışının baltalanıyor.