Kısa vadeli planlamalarla ilk yasak hamlesini yaşlı otomobillerde yapacak olan Amsterdam belediyesi, hava kirliliği konusunda çok net politikalar yürütüyor.
Küresel ısınmanın etkilerinin azaltılması adına özellikle 2016 yılı itibarıyla pek çok ülkenin önemli adımlar attığına şahit olduk. Yerel yöneticiler ve kent meclisleri tarafından alınan ortak kararlar doğrultusunda özellikle turistik değeri yüksek olan şehirlerde radikal atımların hiç çekinilmeden atılması planlanıyor. Almanya’nın Berlin, İtalya’nın Roma, İspanya’nın Madrid ve Fransa’nın Paris ile birlikte ön plana çıkarttığı bu hamlelerle içten yanmalı motora sahip otomobillerin şehir merkezine giremeyeceğini göreceğiz. Yaklaşık 3 yıldan günümüze kadar uzanan bu süreç içerisinde adını duyduğumuz isimlerden birisi olan Amsterdam meclisi, 2030 yılında geçerli olmak üzere yeni karar aldığını resmi kanallar üzerinden duyurdu. Bu kez işin içerisine motosikletleri de alan kararda dizel veya benzinli ayrımı yapılmaksızın kapsamlı bir yasak uygulaması devreye alınıyor.
Ülkenin başkentinden başlayan ve önümüzdeki yıllarda diğer önemli adreslere de uğramasını beklediğimiz bu karar, aslında önümüzdeki yıl uygulamaya girecek zemin taşı niteliğindeki bir diğer uygulamanın destekleyicisi olacak. 2020 itibarıyla yaşı 15 ve üzeri olan otomobillerin belirli rotalara giriş yasağı başlamış olacak. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Hollanda İşçi Partisi üyesi Sharon Dijksma, hava kirliliğini sessiz bir katil olarak nitelendirken Amsterdam’daki en büyük sağlık tehlikelerinden birisi olduğunun altını çizdi. Uygulanma arifesinde olan yakın dönemdeki yasaklar kapsamında karbon salınımı yapan yolcu otobüsleriyse 2022’den itibaren belirli rotalara giriş yapamayacak. Halihazırda 3.000 civarı elektrikli araç şarj noktasına sahip olan Amsterdam, 2025 yılına gelindiğinde bu rakamı 23.000‘e kadar çıkartmak istiyor.
Xiaomi elektrikli bisiklet